aktualności

 

 

„Nadir” wystartuje w XVIII Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko

 

Najstarszy polski, 112 -letni,  jacht „Nadir” z Jacht Klubu AZS w Szczecinie z kpt. Maciejem Korkiem po raz kolejny wystartuje w XVIII Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko. Poniżej historia jachtu opracowana przez Zenona Szostaka ze strony Jacht Klubu AZS www.jkazs.szn.pl. Załączam fotografie "Nadira" Marka Wilczka i Tomka Turczyńskiego z XIII Regat Unity Line. "Nadir" wystartuje w grupie oldtimerów z numerem bocznym 112. Start "Nadira" zbudowanego według wzorów konstruktora : Henry Rasmussena to możliwość zobaczenia na morzu jachtu będącego prawdziwym żeglarskim zabytkiem, a co ważne ciągle w pełni sprawnym dzięki ogromnej pracy maszoperii Macieja Korka.  Zapraszam do zgłoszeń do regat. Zawiadomienie o regatach i zgłoszenie do regat na www.regaty-unityline.pl  Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk Komandor  Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko  tel 88716631

 

Wywiad z kpt. Maciejem Korkiem bezpośrednio po XVII Regatach Unity Line im Piotra Waszczenko 26 sierpnia 2017 r.

Lc = 11,85 m

B = 2,49 m

Tk = 1,70 m

Vb = 5,85 t

s = 47,5 m2

 materiał kadłuba - drewno

 

 

KALENDARIUM s/y NADIR 1906 - 2006

(opr. na podst. Kalendarium JK AZS w Szczecinie Ziemowita Ostrowskiego,

archiwaliów Klubowych JK AZS w Szczecinie, wycinków prasowych - zs)

Jacht zatokowy zbudowany prawdopodobnie w Szwecji w 1906 r. Przekazany do Klubu w 1949 roku dzięki dyrektorowi Szkoły Morskiej w Szczecinie, legendarnemu Konstantemu Maciejewiczowi.

Szybka 50 - tka skutecznie żeglowała w regatach i .... zmieniała nazwy zgodnie z duchem czasów - "EWA", "AURORA", "BIAŁY SŁOŃ", "PRZODOWNIK" by wreszcie po 1956 roku przemianować się na obecnego "NADIRA". Wówczas to, pod koniec lat pięćdziesiątych, jacht został poważnie przebudowany (podniesiono burty, wykonano nową nadbudówkę, zwiększono zanurzenie, wyprostowano stewę dziobową, zmieniono takielunek) i przystosowany do żeglugi morskiej. Do dnia dzisiejszego pływa w Klubie.

www.classicboats.pl/Nadir.htm

1906 Jacht zatokowy, zbudowany prawdopodobnie w Szwecji.

1949 Dyrektor Państwowej Szkoły Morskiej w Szczecinie kpt. Konstanty Maciejewicz przekazuje jacht szczecińskim akademikom; jacht o nazwie EWA.

1950 Pokazowe regaty na Odrze przy Wałach Chrobrego w Szczecinie wokół wyspy Grodzkiej, na trasie ok. 4,5 Mm; EWA - II miejsce (prowadzący Z. Ostrowski).

08.10.1950 Regaty Jesienne; PRZODOWNIK - II miejsce/30 startujących jachtów.

29.09.1951 I Regaty Przyjaźni na Zalewie (dwudniowe); w czasie bezwzględnym wygrywa PRZODOWNIK (prowadzący Z. Ostrowski); po przeliczeniu II m. w swojej klasie (jachty > 50 m2).

23.07 - 30.07.1952 Regaty Etapowe na Zalewie; płynie PRZODOWNIK.

10.09 - 11.09.1955 I Międzynarodowe Regaty Przyjaźni; PRZODOWNIK - II m ( kpt. Z.Ostrowski).

31.07 - 29.08.1962 NADIR do Szwecji i Danii; 1048 Mm, postoje 396, żagle 233, silnik 63; A.Lewicki kpt., M.Gerlach I, J.Sztandera II, B.Studkowski, B.Lewicka, W.Tarnowski.

20.07 - 26.07.1963 NADIR na Bałtyk; 381 Mm, postoje 24, żagle 87; A.Adamski kpt., Z.Ostrowska, A.Nykiel, J. Kurzawa.

17.08 - 29.08.1963 NADIR do Łeby ; 710 Mm, postoje 106, żagle 156, silnik 25; A.Lewicki kpt., W.Jacobson I, J.Tyszkiewicz II, M.Świderski, J.Przybysz, H.Tyszkiewicz.

01.09 - 07.09.1963 NADIR do Kołobrzegu 195 Mm, postoje 82, żagle 30, silnik 35; A. Lewicki kpt., A. Ostrowski, B.Derejczyk, M.Biduńska, A.Szczepański, Z.Langiewicz I.

02.08 - 21.08.1965 NADIR na Bałtyk; 705 Mm.

29.08 - 04.09.1965 NADIR do Ustk;i 346 Mm Z.Langiewicz I.

04.09.1965 NADIR do Kołobrzegu; Regaty III/8; Z.Langiewicz.

17.06 - 26.06.1966 NADIR na Bałtyk.

26.06 - 29.06.1966 NADIR na Bałtyk.

01.07 - 07.07.1966 NADIR na Bałtyk.

30.07 - 04.08.1967 VII Regaty Gryfa, MŻMP; NADIR IV m; 598 Mm; A.Zamojski kpt., W.Jacobson I, A.Buszkiewicz, Z. Kuźniak.

15.08 - 19.08.1970 NADIR do Gdyni; 260 Mm; J.Madeja kpt..

21.08 - 30.08.1970 X MTZG; NADIR w kl II RORC 21/23; kpt. K.Baranowski , SWANTEWIT z W.Jacobsonem 2/23.

01.09 - 08.09.1970 NADIR na Bałtyk.

23.06 - 02.07.1970 XI MTZG, MŻMP; NADIR w kl. II RORC 10/11; kpt. A.Marczak.

24.07.- ~ 24.08.1971 NADIR do Leningradu; J. Pisz kpt., Wł. Buchholz, Cz. Bober, .Wiśniewski, ksiądz .., dziewczyna .

13.06 - 19.06.1973 NADIR do Dziwnowa; 230 Mm; A.Brancewicz kpt.

14.07 - 20.07.1974 NADIR do Gdyni; 373 Mm, postoje 77, żagle 84, silnik 7; A. Brancewicz kpt., W. Buchholz II, E. Kościecki, D. Brancewicz, E. Buchholz.

21.07 - 30.07.1974 NADIR na MTZG; 565 Mm, postoje 250, żagle 242, silnik 2; A.Brancewicz kpt., K.Jamroży I, W.Orszulok II, Wł.Buchholz, B.Prykowski, E.Kościecki.

07.08 - 11.08.1974 NADIR powrót do Szczecina; 205 Mm, żagle 38, silnik 35; K.Czerski kpt., J.Landsberg I, P.Rachubinski, K.Niedzielski K.Wiśniewski.

16.08 - 28.08.1974 NADIR do NRD; 658 Mm, postoje 113, żagle 169, silnik 16; S.Biłozor kpt., M.Jakuszewski I, U.Biłozor II, J.Gera, W.Chałecki, A.Zgaińska.

02.07 - 14.07.1975 NADIR do Gdyni; 539 Mm, postoje 131, żagle 113, silnik 59; W. Kolec kpt., P.Stelmarczyk I, E.Kuchlewski II, M.Piechocki, Mariola Kolec.

16.07 - 31.07.1975 NADIR do NRD; 731Mm, postoje 208, żagle 162, silnik19; M.Kiełczewski kpt., W.Paszkowski I, M.Piechocki, E.Kiełczowska, D.Rosaline, R.Kruk.

04.08 - 15.08.1975 NADIR do Ustki; 404 Mm, postoje 149, żagle111, silnik 32; E.Nagórska kpt., R.Markiewicz I, M.Piechocki, P.Domagała, J.Groblewski, A. Sobolewski.

19.08 - 30.08.1975 NADIR do Sassnitz; 613 Mm, postoje 129, żagle130, silnik 10; S.Biłozor kpt., K.Matuszewski I, A.Twardzik II, P.Łożykowski, M.Stachłowski.

24.06 - 29.06.1976 NADIR na Bałtyk; 323 Mm; B. Dąbkowski kpt., M.Łopaciński, M.Szemraj, A.Weber, W.Zaręba.

26.07 - 02.09.1976 NADIR na Bałtyk; 2221 Mm; A.Kaszyński kpt., M.Łopaciński, W.Lubecki, A. Sobolewski, W.Klinger.

23.09 - 03.10.1976 NADIR na Bałtyk; 674 Mm; B.Dąbkowski kpt., P.Barcz, H. Fill, R.Drozdowski, M.Szuster.

06.08 - 29.08.1978 NADIR na Bałtyk (Świnoujście, Kopenhaga, Helsinborg, Goteborg, Malmo, Sassnitz); 829 Mm, postoje 383, żagle 147, silnik 22; B. Dąbkowski kpt.

07.09 - 20.09.1978 NADIR na Bałtyk (Świnoujście, Kopenhaga, Helsingor, Malmo, Ronne); 515 Mm, postoje 201, żagle 107, silnik 4; Tadeusz Wiśniewski kpt., St. Hanke, L. Żak, G. Szymik, R. Sroka, W. Hankus.

07.07 - 12.08.1979 NADIR na Bałtyk (Karsibór, Skillinge, Malmo, Kopenhaga, Helsingor, Halsinborg, Anholt, Aarhus, Fredericia, Abenra, Sonderborg, Soby, Svendborg, Marstal, Kiel, Holtenau, Warnemunde, Stralsund, Trelleborg, Ystad, Hasle, Ronne, Świnoujscie); 1286 Mm, postoje 517, żagle 312, silnik 42; Witold Pajewski kpt., Zb. Górkiewicz, P. Rachubiński, M. Olifnowicz, A. Każmierczak.

25.08 - 01.09.1979 NADIR na Bałtyk (Świnoujście, Dziwnów, Kołobrzeg); 223 Mm, postoje 110, żagle 60, silnik 41; Ryszard Markiewicz kpt., A. Sobolewski, T. Panaiotow, W. Rachubiński, R. Mackiewicz.

04.09 - 09.09.1979 NADIR na Bałtyk (Świnoujście, Kołobrzeg); 361 Mm, postoje 28, żagle 78, silnik 27; Piotr Hodyński kpt., K. Koc, G. Hoffman.

16.09 - 25.09.1979 NADIR na Bałtyk (Trzebież, Świnoujście, Dziwnów, Kołobrzeg, Ustka); 568 Mm, postoje 91, żagle 119. silnik 11; Marek Winiarczyk kpt., W. Gos, Wł. Wojciechowski, B. Wojtaś, E. Wierzchowska.

16.08 - 28.08.2000 NADIR na Rugię (Ueckermunde, Wolgast, Sassnitz, Gager, Lauterbach, Glewitzer Fahre, Wieck, Ruden); 323 Mm, postoje 148.5, żagle 101.5, silnik 29; Andrzej Sawuła kpt., W. Mrozik, B. Śmigierska, A. Grabowska, F. Secewicz, A. Żmijewski.

11.07 - 21.07.2003 NADIR na Bałtyk (Glowe, Ystad, Ronne, Trzebież) - Regaty "Czterech Zakątków"; 325 Mm, postoje 160, żagle 69h, silnik 10h; Paweł Rawski kpt., M. Rawski, J. Markowicz, A. Brykalski, M. Żelechowicz.

15.08 - 31.08.2006 NADIR do Gdańska - rejs na 100-lecie NADIRA (Świnoujście, Dziwnów, Kołobrzeg, Ustka, Łeba, Władysławowo, Hel, Gdańsk); 497 Mm, postoje 215, żagle 112, silnik 51.5; Rafał Hołdakowski/ Michał Jósewicz kpt., H. Selwa, Sz. Kromolicki, F. Sęk, A. Glura, M. Minowski, K. Nowak, P. Walerysiak, A. Przybył, K. Ważny, M. Marecki.

 

 

 

 

 

 

Witam


Od roku 2018 w będzie obowiązywała w Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko minimalna kwota ubezpieczenia OC jachtu w wysokości 1.500.000 euro. Będzie trzeba załączyć skan polisy i skan zapłaty za ubezpieczenie. Po analizie dostarczonych polis widzę, że cena polisy zależy od firmy ubezpieczającej. I tu mogę polecić Pantaeniusa, gdzie ubezpieczenie OC na okres roku w kwocie 6.000.000 euro kosztowało minimalnie 46 euro. Oczywiście każdy jacht będzie miał inną kwotę i to trzeba indywidualnie ustalić.
Proszę popatrzeć na swoje ubezpieczenia samochodowe OC, tam jest kwota 6.000.000 euro. Zarówno w przypadku samochodu jaki i jachtu chodzi głównie o zabezpieczenie roszczeń z tytułu szkód na zdrowiu. Wypłacanie rent przez wiele lat to duże pieniądze i na to ma starczyć polisa OC.
Niektóre firmy ubezpieczeniowe mają wysokie stawki ubezpieczeń i bardzo niskie kwoty gwarancyjne . Wystawiane przez te firmy polisy na kwoty OC rzędu kilku czy kilkudziesięciu tysięcy złotych to kwoty zdecydowanie za niskie jak na OC. Proszę zastanowić się przy przedłużaniu polis nad zmianą ubezpieczyciela.
Oprócz polisy proszę zabrać ze sobą na regaty dowód zapłaty ubezpieczenia, sama polisa bez zapłaty nie działa.


Termin oraz trasa XVIII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko zostanie podana w terminie późniejszym.
 

Grupy regatowe:

1. ORC International lub CDL

2. ORC CLUB lub CDL

3. KWR: I,

4. KWR II

4. OPEN I, jachty długości powyżej 12 metrów długości

5. OPEN II, jachty długości 10,00 - 12,00 metrów długości

6. OPEN III, jachty długości 9,00 - 9,99 metrów długości

7. OPEN IV, jachty długości poniżej 9 metrów długości

8. OPEN V, ŻEGLARZE SAMOTNI

9. OPEN VI, OLDTIMERY ZBUDOWANE PRZED 31.12.1978 r.

10. ZAŁOGI DWUOSOBOWE ORC DOUBLEHANDED

11. ZAŁOGI DWUOSOBOWE OPEN DOUBLEHANDED

Poza powyższymi klasami mogą startować jachty, które klasyfikowane będą wyłącznie w klasyfikacji dla Bezwzględnie Najszybszego Jachtu Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko oraz jachty towarzyszące nie klasyfikowane. Minimum jachtów w grupie – trzy. Grupy mogą ulec zmianom uwzględniającym faktyczne zgłoszenia.
Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk Komandor Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko tel 887166316 www.regaty-unityline.pl
 

 

 

 

 

XVII Regaty Unity Line

im. Piotra Waszczenko

 Świnoujście - Kołobrzeg – Dziwnów

 
11 – 14 sierpnia 2017 roku


 

 

Informacja z dn. 11.08.2017 r.

Żeglarze XVII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko oraz "Nawigator XXI" już w Świnoujściu

Pierwsze jachty, w tym niemieckie, już czekają na start w Marinie OSiR "Wyspiarz" w Świnoujściu. A na morzu, na redzie Portu Świnoujście, czeka  statek szkolno-badawczy Akademii Morskiej w Szczecinie "Nawigator XXI". Oczywiście cały czas trwa szkolenie studentów Akademii Morskiej, a nasz fotograf Jacek Soroka stara się ciekawie ująć to fotograficznie . Na oglądanie setek  fotografii Krystyny i Jacka Soroków zapraszam na www.regaty-unityline.pl w dziale achiwum - media. Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk tel 887166316

 

 

Harmonogram XVII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko

11 sierpnia godz. 14.00 otwarcie Biura Regat w pobliżu wejścia do Portu Jachtowego OSiR „Wyspiarz” w Świnoujściu

Postój jachtów w dniu 11 sierpnia bezpłatny. Do pobrania numery burtowe, naklejki Unity Line, koszulki, druków regatowych.  Uzupełnianie zgłoszeń i przyjmowanie wpisowego.

11 sierpnia godz. 20.00 Odprawa Kapitanów w pobliżu wejścia do Portu Jachtowego OSiR „Wyspiarz” w Świnoujściu

Plan czasowy wyścigów

         12 sierpnia 2017, sobota

            Wyścig I 09: 00·  Start dla grup ORC, KWR

                           09: 15·  Start dla grup OPEN,

godz. 18.00 wręczenie Pucharów Prezydenta Kołobrzegu Janusza Gromka. Postój w Marinie Solnej bezpłatny.

   13 sierpnia 2017, niedziela

  Wyścig II 09: 00·   Start dla grup ORC, KWR

                                 09: 15·   Start dla grup OPEN

14 sierpnia godz.11.00 zakończenie regat, Przystań Sezonowa w Dziwnowie.  Wręczanie medali, statuetek, innych nagród, przyjęcie gastronomiczne Unity Line.  Postój bezpłatny w Marinie Dziwnów i Przystani Sezonowej.

Pozdrawiam Piotr Stelmarczyk

 

------

Najbliższe wydarzenie w Kołobrzegu >>>

 

--------

XVII Regaty Unity Line im. Piotra Waszczenko– Grupa Open I

Grupa Open I, czyli grupa jachtów o długości kadłuba równej lub powyżej 10,50 metra to największe jachty regat, najlepiej widoczne z plaż i będące podstawą morskiego widowiska dla plażowiczów.  Takie morskie widowiska to w naszych regatach meta w Kołobrzegu, start w Kołobrzegu oraz meta w Dziwnowie.

W grupie Open I wystartują:

„Ulysses” z kpt. Mirosławem Lewińskim po cztero i półletnim rejsie dookoła świata śladem przedwojennego polskiego żeglarza Władysława Wagnera.

Kpt. Mirosław Lewiński  zrealizował  rejs dookoła świata w okresie 29.05.2010-25.11.2014  na jachcie „Ulysses”. 

Ulysses to 13,5 metrowym jacht, projektu holenderskiej firmy Van de Stadt – Madeira. Ulysses został zbudowany metodą gospodarczą, techniką ,,core wood epoxy” co dało niezwykle silny i sztywny kadłub. Jacht został zbudowany z myślą o tej właśnie wyprawie. Łącznie kpt. Mirosław Lewiński przepłynął  44.186 mil morskich, z czego około 10.000 samotnie, płynąc samotnie z Galapagos na Markizy 21dni , 3200mil i dalej przez Tuamotu, Wyspy Towarzystwa, Cooka, Samoa Zachodnie, Fiji,  Nową Kaledonię do Australii. Samotnie też przepłynął  Morze Śródziemne z Gocek w Turcji do Fuengiroli w Hiszpani.

Etapowa wyprawa „Ulyssesa” prowadziła przez Kanał Panamski i Kanał Sueski. Trasa rejsu wiodła przez Maderę, Los Salvagenes, Wyspy Kanaryjskie, Karaiby, Wenezuelę, Kolumbię,  Kanał Panamski, Galapagos, Markizy, Wyspy Towarzystwa, Samoa Zachodnie, Tahiti, Bora-Bora,  Fidżi, Nową Kaledonię, Australię, Papua Nową Gwineę, Palau, Filipiny, Borneo, Singapur, Malezję, Tajlandię, Malediwy, Yemen,  Erytryję, Egipt, Kanał Sueski, Izrael, Cypr, Turcję, Grecję, Hiszpanię, Gibraltar i zakończyła się na Wyspach Kanaryjskich.

 Przez pokład Ulyssesa przeszło ponad 30 załóg , w  sumie ponad 150 osób od przyjaciół i znajomych po backpackersów różnych narodowości gdy pływał miedzy Cartageną a Portobelo.  Byli Niemcy, Francuzi, Holendrzy, Belgowie, Hiszpanie, Amerykanie, Australijczycy, Argentyńczycy, Anglicy i oczywiście Polacy. Dzięki załogom mógł pokryć koszty wyprawy.

Atlantyk z Cabo  Verde na Barbados 2300 mil przepłynął w 15 dni z czteroosobową załogą. Ocean Indyjski z Tajlandii przez Malediwy i Morze Czerwone płynął  z trzyosobową załogą z Białorusi, Rosji i Ukrainy. Ulysses był jednym z niewielu jachtów ze względu na zagrożenie piratami, które  w 2014 roku pokonały tę trasę (bodajże  piątym).

Jednocześnie podczas rejsu pamiętał o patronie rejsu Władysławie Wagnerze wystawiając w portach tablice informujące, we wszystkich wywiadach telewizyjnych, radiowych oraz prasowych, spotkaniach w klubach Rotary na Grenadzie, Australii i Filipinach zawsze wspominał o  Kpt. Wagnerze krzewiąc wiedzę o postaci. Wszyscy członkowie załóg (150 osób) również zostali przeszkoleni z historii Władysława Wagnera.

Cztero i półletni rejs wykazał bardzo dobre przygotowanie żeglarskie  kapitana oraz przygotowanie techniczne  jachtu.

„Ulysses” wielokrotnie uczestniczył w Regatach Unity Line.

„Dancing Queen” z kpt. Jerzym Matuszakiem to stały uczestnik wielu czołowych imprez regatowych. Podczas naszych regat wręczony mu zostanie Puchar Bałtyku Południowego za 3 miejsce w grupie Open w regatach morskich Pucharu Baltyku Południowego 2016, który nie mógł odebrać, gdyż w tym czasie żeglował wokół Przylądka Horn.  Jezr Matuszak w roku 2015 był pierwszy w PBP w grupie Open w regatach morskich.

W załodze „Dancing Queen pożeglują : Markus Sprega, Jolanta Gallen, Wojciech Szymczak, Michał Szymczak, Michał Dominiak, Kazimierz Sitek, oraz dziennikarz Polskiego Radia Jarosław Banaś.  Dziękuję Jurkowi Matuszakowi za miejsce dla dziennikarza, udział w regatach na pokładzie jachtu to podstawa do dobrych audycji.

„Chavera” z kpt. Bernhardem Ostem to kolejny wielokrotnyy uczestnik naszych regat. W załodze „Chavery” wystartują: Bjorn Wind, Wolfram Hobel i Wolfgang Hobel.

„Ella Pie” z kpt. Detlefem Kraule reprezentujący klub Monkenbuder Segelnverein to także uczestnik Regat Unity Line od wielu lat. Żeglarze niemieccy żeglują w naszych regatach od roku 2006 i jest już stała grupa niemieckich uczestników regat.

„Lalelu” z kpt. Herwigiem Dresslerem  to stały uczestnik wielu regat na polskim wybrzeżu. Czeka na niego Puchar Bałtyku Południowego za 3 miejsce w regatach morskich PBP 2015.

„Sharki” z kpt, Cezarym Wolskim to stłyuczestnik Regat Unity Line od wielu lat oraz większości regat w zachodniopomorskim. W ramach Międzynarodowych Żeglarskich Nagród Szczecina Cezary Wolski uhonorowany został tytułem Żeglarz Roku 2016 za sukcesy regatowe, w tym zdobycie Pucharu Bałtyku Południowego w roku 2016 na jachcie „Sharki” oraz żeglarską postawę godną naśladowania. Ta postawa to także aktywna pomoc w realizacji regat. Zawsze możemy liczyć na Czarka w sytuacji, gdy przypłynie przed Komisją Sędziowską na metę. A tak już bywało w Regatach Unity Line i Etapowych Regatach Turystycznych. Czarek zastępował wówczas Komisję Sędziowską, dopóki ta nie dopłynęła.

„Viola” z kpt. Michaelem Krugerem kolejny raz uczestniczy w naszych regatach. W roku 2016 zajęła 6 miejsce w grupie Open I.

„Maja” z kpt. Zenonem Świdurskim oraz załogą: Jackiem Horoszko, Mateuszem Drzazgą, Barbarą Woźniak, Magdaleną Woźniak i Agnieszką Kumpin zachowała damsko – męski parytet, co w żeglarstwie  rzadko się udaje, gdyż Panie niestety stanowią mniejszość w naszym sporcie.

„Waternimf” z kpt. Edwardem Majchrowskim i liczną załogą: Dorotą Królicą, Barbarą Kruszyńską, Januszem Wójcikiem, Markiem Ciopińskim, Przemysławem Fidykiem, Waldemarem Sarwą, Markiem Kruszyńskim i Marcinem Radajakiem reprezentuje Jacht Klub Pogoria III z Dąbrowy Górniczej. TE śląski klub jest znakomicie, licznie reprezentowany w naszych regatach od wielu lat. Bywały lata, kiedy w Regatach Unity Line uczestniczyło około 60 żeglarzy z tego klubu. Czarterowali wówczas żaglowiec „Baltic Lady” oraz dwa  jachty. Dziękuję im za tal liczny udział, podziwiam entuzjazm do morza i żagli. Sam wychowałem się żeglarsko w Łodzi i wiem ile dodatkowych wysiłków wymaga żeglowanie od żeglarza spoza wybrzeża.

Załączam fotografie Anny Kaźmierczak i Franciszka Długajczyka.

Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk, 08.08.2017.

---------

 

Witam

W Kołobrzegu 12 sierpnia, podczas wpływania jachtów XVII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko  na metę, dziennikarz "Kuriera Szczecińskiego", jachtowy kapitan żeglugi wielkiej Andrzej Gedymin będzie komentował wydarzenia na wodzie. Dzięki pomocy właściciela kawiarni na molo Pana Ryszarda Pileckiego, Komisja Sędziowska, która z molo będzie przyjmowała jachty na mecie, będzie miała warunki do pracy a Andrzej konieczne nagłośnienie. Zależy mi na tym aby o  naszych  morskich widowiskach publiczność była informowana na bieżąco. Dziękuję Panu Ryszardowi Pileckiemu i Andrzejowi Gedyminowi. To nie pierwszy raz, gdy Andrzej jest komentatorem Regat Unity Line. Andrzej bywał także w Rewalu oraz w edycjach naszych regat na Wałach Chrobrego. 

W Marinie Solnej w dniu 12 sierpnia o godz. 18.00 Prezydent Kołobrzegu Janusz Gromek wręczy trzy puchary dla trzech pierwszych załóg na mecie. To tradycyjna nagroda w Kołobrzegu.

Przesyłam pozdrowienia  8.08.2017 r. Piotr Stelmarczyk

 

-----

Witam

Most w Dziwnowie został wybudowany w 1994 roku. Jego skomplikowana konstrukcja stalowa, pomalowana na czerwono, już z daleka przyciąga  wzrok. Podnoszenie mostu trwa kilka minut, a odbywa się latem w godziny parzyste, a poza sezonem - według potrzeb. Proces podnoszenia mostu jest bardzo widowiskowy i stanowi atrakcję turystyczną Dziwnowa.

 W Świnoujściu można zostawić samochód na wschodnim brzegu na parkingu. To najszybszy sposób na dotarcie do Świnoujścia.

Przesyłam pozdrowienia  7.08.2017 r. Piotr Stelmarczyk

 

 

 

------

 

XVII Regaty Unity Line im. Piotra Waszczenko –

Grupa Żeglarzy Samotnych

Regaty Unity Line miały być kontynuacją Bałtyckich Regat Samotnych Żeglarzy o Puchar „Poloneza” zorganizowanych przeze mnie i żeglarzy Jacht Klubu Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie w roku 1974. Pracowałem wówczas w WSM jako organizator Ośrodka Sportów Wodnych i Ratownictwa Morskiego. Ośrodek był jednoosobowy, ale starałem się aby moja działalność była skuteczna i rozwinęła żeglarstwo wśród studentów i pracowników.  Moje pomysły i skuteczne realizacje to: Obóz Ratownictwa Morskiego dla studentów I roku WSM przez lipiec i sierpień w Podgrodziu, zorganizowanie Jacht Klubu WSM, zorganizowanie kursu szkoleniowego ogólnodostępnego i bezpłatnego dla około 200 uczniów i studentów oraz Bałtyckich Regat Samotnych Żeglarzy o Puchar „Poloneza”.  Regaty miały za podstawowy cel pokazanie żeglarskiej działalności JK WSM. Chciałem także pokreślić osiągnięcia kpt. Krzysztofa Baronowskiego oraz kpt. Kuby Jaworskiego i kpt. Jerzego Siudy, którzy w roku 1973 zorganizowali wyścig dwóch jachtów „Ogar” i „Karfi”, na których samotnie rywalizowali na trasie Świnoujście-Christianso-Świnoujście. Uznali to za swoje prywatne regaty i nie ogłosili wyniku. Nie zamierzali także kontynuować tych regat.

Dlatego też faktycznie pierwsze dostępne dla ogółu żeglarzy i ogłoszone regaty, miały numer 2.  Prywatne regaty kpt. Kuby Jaworskiego i kpt. Jerzego Siudy uznaliśmy za numer 1.

Chcąc kontynuować te regaty zorganizowałem w dniu 6 czerwca 2001 roku o godzinie 6 po południu w Jacht Klubie AZS spotkanie chętnych do regat żeglarzy. Okazało się że chętnych do samotnych regat jest sześciu.  Współorganizator nowych regat, Unity Line, oraz dziennikarze, stwierdzili że to za mało, dołączyłem grupy załogowe i wystartowały w roku 2001 dwie imprezy razem: I Bałtyckie Regaty Samotnych Żeglarzy o Puchar Unity Line oraz I Bałtyckie Regaty o Puchar Promu „Polonia”. W  I Bałtyckich Regatach Samotnych Żeglarzy o Puchar Unity Line wystartowali według kolejności na mecie:

1. Henryk Kałuża na „Harrym”,

2. Bruno Salcewicz na „Mist”,

3. Jerzy Majszczyk na „Logo”,

4. Tadeusz Kuncer na „Status Quo”

5. Marcin Raciborski na „Aumakua”

6. Andrzej Lewandowski na „Emma”

 

W roku 2017 mamy w grupie żeglarzy  samotnych także  sześciu żeglarzy:

z numerem bocznym  4 Edward Szymański na „Awior”.

z numerem bocznym 28 Marek Antoniuk  na „Lidafin”,

z numerem bocznym 39 Szymon Kubanek na „One”,

z numerem bocznym 60 Janusz Kusiewicz  na „Figaro”,

z numerem bocznym 61 Henryk Kałuża na „Tweety”,

z numerem bocznym 100 Paweł Hapanowicz na „Happines”,

 

Rozpisałem się trochę o historii, ale ona istnieje na żywo w naszych regatach. Nie piszę więcej  o Bałtyckich Regat Samotnych Żeglarzy o Puchar „Poloneza”, bo na temat chyba bym napisał całą książkę.

 

Załączam fotografie Franciszka Długajczyka, Anny Kaźmierczak i Krystyny Koryckiej.  

Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk, 05.08.2017.

 

 

 

 

 

----------

 

Witam

Od roku 2018 w będzie obowiązywała w Regatach Unity Line minimalna kwota ubezpieczenia OC jachtu w wysokości 1.500.000 euro. Będzie trzeba załączyć skan polisy i skan zapłaty za ubezpieczenie. Po analizie dostarczonych polis widzę, że cena polisy zależy  od firmy ubezpieczającej. I tu mogę polecić Pantaeniusa, gdzie ubezpieczenie OC w Regatach  Unity Line im. Piotra Waszczenko w kwocie 6.000.000 euro kosztowało minimalnie 46 euro. Oczywiście każdy jacht będzie miał inną kwotę i to trzeba indywidualnie ustalić. 

Proszę popatrzeć na swoje ubezpieczenia samochodowe OC, tam jest kwota 6.000.000 euro.  Zarówno w przypadku samochodu jaki i jachtu chodzi głównie o zabezpieczenie roszczeń z tytułu szkód na zdrowiu.  Wypłacanie rent przez wiele lat to duże pieniądze i na to ma starczyć polisa OC.

Szczególnie wysokie stawki ubezpieczeń i bardzo niskie kwoty gwarancyjne ma PZU i  Warta. Wystawiane przez te firmy polisy na kwoty OC rzędu kilku czy kilkudziesięciu tysięcy złotych to kwoty zdecydowanie za niskie jak na OC. Proszę zastanowić się przy przedłużaniu polis nad zmianą ubezpieczyciela.

Oprócz polisy proszę zabrać ze sobą na regaty dowód zapłaty ubezpieczenia, sama polisa bez zapłaty nie działa.

W trakcie wyboru ubezpieczyciela warto wysłać kilka maili do kilku ubezpieczycieli z zapytaniem o ofertę OC, ewentualnie także AC i NNW.

Wybierzmy ubezpieczycieli, którzy dają dobre kwoty gwarancyjne przy najniższych cenach.

Osobiście w przypadku ubezpieczenia jachtu polecam Pantaeniusa,  a w przypadku samochodu AXA.

Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk

 

XVII Regaty Unity Line to także dla plażowej publiczności trzy morskie widowiska:

- w dniu 12 sierpnia w godz. 14.00 - 21.00, godziny mogą się zmienić w zależności od wiatru, w pobliżu molo będzie meta wyścigu  Świnoujście - Kołobrzeg, około 65 jachtów,

- w dniu 13 sierpnia, godz. 09.00 start do wyścigu Kołobrzeg - Dziwnów, również w pobliżu molo w Kołobrzegu,

- w dniu 12 sierpnia w godz. 14.00 - 21.00, godziny mogą się zmienić w zależności od wiatru, w pobliżu plaży w Dziwnowie  będzie meta wyścigu   Kołobrzeg- Dziwnów.

Regaty w kolejnych latach będą na tej samej trasie.

Głębokość wody na torze wejściowym do Portu Dziwnów wynosi 220 cm. W związku z tym jachty o zanurzeniu powyżej 220 cm popłyną do Portu Świnoujście. W dniu 14 sierpnia o godz. 09.00 na wschodnim brzegu Świny, na Dworcu Autobusowym będzie czekał na żeglarzy z tych jachtów zamówiony autobus, który zawiezie ich na Przystań Sezonową w Dziwnowie na zakończenie regat. Trzeba wyjść zdecydowanie wcześniej z Portu Jachtowego w Świnoujściu, żeby na pieszo zdążyć na prom miejski. Po zakończeniu regat ten sam autobus odwiezie żeglarzy do Świnoujścia. Autobus przywiezie także żeglarzy z Mariny Dziwnów.

Powyżej załączam listę startową aktualną na 3 sierpnia. Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk

 

--------------

 

Kpt. Zbigniew Gutkowski na jachcie „Oiler” wystartuje w XVII Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko

Do XVII Regat Unity Line  im. Piotra Waszczenko zgłosiło się już 63 załogi. Wystartują w grupach: ORC, KWR, Oldtimery, Żeglarze samotni, Open I, Open II i Open III. Wpłynęło, wcześniej zgłaszane, formalne zgłoszenie jachtu „Oiler” z kpt. Zbigniewem Gutkowskim w grupie ORC. Razem z załogą: Markiem Wołoszynem, Marią Kurant, Cezarym Przystupą, Waldemarem Zatorskim, Krzysztofem Bariburą, Łukaszem Talaśką,  Łukaszem Rostkowskim i Markiem Zastawskim reprezentują Jacht Klub Stoczni Gdańskiej.

 

-----

Witam

Zakończenie XVII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko odbędzie się w dniu 14 sierpnia od godz. 11.00  na Przystani Sezonowej,  Dziwnów, Wybrzeże Kościuszkowskie 2 A, ,za mostem zwodzonym, tam gdzie było w roku 2014.  Jachty staną na obydwu przystaniach i prostej kei  obok Urzędu Miasta. Już tak mieliśmy w roku 2014 i wszyscy się zmieścili.  Zamówiony jest autobus, ten sam co w roku 2014, do przewozu żeglarzy z Mariny Dziwnów do  Przystani Sezonowej i z powrotem. Autobus przyjedzie do Mariny Dziwnów o godz. 10.00.

Proszę o wpłacanie wpisowego wcześniej zgłoszonych jachtów w wysokości: 60 PLN od jachtu oraz dodatkowo od każdego załoganta 40 PLN, a dla jachtów z załogą jednoosobową 50 PLN,  na rachunek bankowy: Regaty Stelmarczyk w Banku Zachodnim WBK VIII O/ Szczecin nr konta 30 1090 2268 0000 0001 1385 6875. To  ułatwi pracę Komisji Sędziowskiej w dniu 11 sierpnia. Dziękuję żeglarzom którzy już to zrobili.

Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk Komandor XVII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko

 

---------

 

XVII Regaty Unity Line im. Piotra Waszczenko – Grupa Oldtimerów czyli historia polskiego żeglarstwa.

 

Grupa Oldtimerów to zawsze ciekawa grupa ze względu na historię i budowę jachtów. Również w naszych regatach wystartują jachty, które znakomicie zapisały się w historii polskiego żeglarstwa.

Oldtimerów w XVII Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko będzie siedem:

„Mazurek” z rodzinną załogą Rodziny Hermachów: Urszulą, Markiem i Zbyszkiem. Dowodzi Głowa Rodziny, czyli kpt. Marek Hermach.  To dzięki Nim „Mazurek” ma się znakomicie i kolejny raz płynie w naszych regatach. 

Jak czytamy w Wikipedii - Jacht „Mazurek” został w lutym 1976 zawieziony na pokładzie statku do portu Las Palmas na Wyspach Kanaryjskich. Stamtąd kpt. Krystyna Chojnowska-Liskiewicz 10 marca wyruszyła w rejs, który jednak został przerwany z powodu konieczności powrotu do portu w celu naprawy drobnych awarii. 28 marca 1976 wyruszyła z Las Palmas ponownie, rejs tym razem przebiegł pomyślnie. Trasa rejsu przebiegała przez Atlantyk, Kanał Panamski, Ocean Spokojny, Australię i wokół Afryki. Po dwóch latach, 20 marca 1978 żeglarka zamknęła pętlę rejsu dookoła świata w pobliżu wysp Zielonego Przylądka, przepływając samotnie 28 696 mil morskich. Do Las Palmas dopłynęła w kwietniu. Była pierwszą kobietą, która dokonała takiego wyczynu - jej konkurentka, Naomi James, zamknęła pętlę dookoła świata 39 dni później, 28 kwietnia 1978.

Ten jacht można będzie obejrzeć podczas naszych regat.  

Reprezentują Jacht Klub AZS w Szczecinie. 

 

„Nadir” z kpt. Maciejem Korkiem oraz załogą:  Bartoszem Kaczkowskim, Elżbietą Szczecińska, Anną Sowińską, Anną Małachowicz i Jackiem Horoszko reprezentują  Jacht Klubu AZS w Szczecinie. Ten najstarszy polski, pływający jacht, ma już 111 lat. I nadal dzięki Maciejowi Korkowi i Jego maszoperii jest znakomicie zadbany i w pełni sprawny.  Znakomite utrzymanie historycznego jachtu zostało uhonorowane Nagrodą Specjalną w ramach Żeglarskich Nagród Szczecina 2016.

 

Za zgodą kpt. Wojciecha Jacobsona publikuję poniższy tekst i fotografię ze strony http://www.zeglujmyrazem.com o historii „Nadira” z roku 1970.  Dla mnie też jest to sympatyczne przypomnienie, gdyż w latach 1969-1972 byłem bosmanem „Nadira” i o tym nie wiedząc przygotowałem wraz z moją maszoperią „Nadira” kpt. Krzysztofowi Baronowskiemu. Poznałem Go na przystani JK AZS w Szczecinie, będąc na pokładzie „Nadira”, pracując na jachcie, a na jachcie drewnianym, jak niektórzy mówili, można pracować na okrągło i zawsze coś do roboty się znajdzie.

 

1970, Gdynia. Fot.: Bogdan Fijałkowski

Komentarz Wojciecha Jacobsona do zdjęcia:

Zapis klubowy pod „Nadir” podaje: 21.08 – 30.08.1970 X MTZG; NADIR w kl. II RORC 21/23; kpt. K. Baranowski, SWANTEWIT z W. Jacobsonem 2/23.

Krzysztof startował samotnie w regatach Międzynarodowego Tygodnia Zatoki Gdańskiej, które były też Mistrzostwami Polski. Dla Krzysztofa były to eliminacje krajowe do OSTAR 1972 i w tym sensie były to „regaty samotników”. Samotników było dwóch lub trzech. Nadira wypożyczył nasz klub (było w tym trochę mojego udziału – przedstawiałem sprawę zarządowi). Klub dostarczył jacht do Gdyni i tam odebrał. W trakcie imprezy nasze załogi pomagały też Krzysztofowi w porcie. Krzysztof startował b. ładnie, na krótkich biegach wielokrotnie prowadził przed jachtami z załogami wieloosobowymi. Tracił na długich dystansach.

W tym czasie ja startowałem na Swantewicie z załogą chyba 5 osób. W porcie (Gdynia) odbieraliśmy cumy od Nadira, i staliśmy blisko siebie.

A to tylko fragment bogatej historii „Nadira”.

 

„Dar Szczecina” to kolejny historyczny jacht znakomicie utrzymany przez żeglarzy Centrum Żeglarskiego w Szczecinie. Załoga kpt. Jerzego Szwocha to: Mateusz Szubski, Kornel Wójcik, Michał Dobrowolski, Michał Król, Dawid Wojciechowski, Paulina Pałasz-Krawczyszyn, Robert Dygul, Gracjan Malec, Jarosław Pokropiński, Jolanta Chaszkowska-Jakubów i Magdalena Chaszkowska-Jakubów.

Można długo pisać o historii „Daru Szczecina”. Pozwolę sobie za Wikipedią wymienić kolejnych kapitanów jachtu:

•             Jerzy Kraszewski (1969-74);

•             Jerzy Szałajko (1973);

•             Kazimierz Jaworski (1973);

•             Krzysztof Plewiński (1973);

•             Bogusław Byrka (1975);

•             Zbigniew Kowalski (1976);

•             Leszek Zarębski (1976);

•             Marek Czaja (1976);

•             Jerzy Kisielewski (1982-2000);

•             Marek Frycz (2000-05);

•             Andrzej Wojciechowski (2005);

•             Jerzy Szwoch (2006-teraz).

Jurek Szwoch i Jego załoga uzupełnią historię jachtu o kolejne dobre miejsca w naszych regatach. 

 

„Bosmat”  z kpt. Andrzej Szwabą i załogą : Mirosławem Strzelcem, Piotrem Althoferem, Pawłem Szwabą, Bartoszem Jachimczakiem i Tomaszem Michalakiem  reprezentuje Jacht Klub Marynarki Wojennej „Kotwica” w Świnoujściu.  Żeglarze „Kotwicy” i Marynarka Wojenna są od początku w naszych regatach. W pierwszych latach Regat Unity Line statkiem Komisji Sędziowskiej były kutry Marynarki Wojennej „K-7” i „K-14”, a siedziba JKMW „Kotwica” służyła za siedzibę Komisji Sędziowskiej.  

„Bosmat”, jacht typu Konrad 45 z roku 1977, to klasyczny „Fortepian na wodzie”. Piękna drewniana konstrukcja,  oryginalny oldtimer, jacht w pełni tego słowa klasyczny.

„Kantapper”  z polsko – niemiecką załogą, reprezentuje Wittower Segelnverein. Kpt. Waldemar Skuza z załogą: Andrzejem Januszewskim, Holgerem Freude, Czesławem Piątkiem i Radosławem Balonisem żegluje w naszych regatach od roku 2006. Przypłynął wtedy w załodze „Manati” z kpt. Lutzem Bramerem. I od tego czasu zaprasza skutecznie na Regaty Unity Line załogi niemieckie i duńskie. W tym roku to 13 jachtów z 52 żeglarzami. Będzie miał trudne zadanie, rywalizuje ze zdecydowanie większymi jachtami.

„Fayna”  z kpt. Krzysztofem Chodakowskim i załogą: Bogdanem Cherekiem i Janem Suchockim. Reprezentuja Jacht Klub Morski „Joseph Konrad” w Kołobrzegu, czyli współorganizatora Regat Unity Line. Kołobrzeg zawsze nas sympatycznie gościł, a jest na naszej trasie od początku regat.

„Zikade” z kpt. Wacławem Mikołajewskim i załogą; Arkadiuszem Waszakiem   reprezentują klub Roztoka Stepnica.

Załączam fotografie Franciszka Długajczyka, Tomka Turczyńskiego Marka Wilczka, Małgorzaty Myłki, Anny Kaźmierczak oraz nieznanych autorów fotografie „Nadira” (poprzednia nazw jachtu „Przodownik”) otrzymane od kpt. Wojciecha Jacobson.

Fotografie jachtów „Fayna” i „Zikade” nie zostały wykonane podczas Regat Unity Line. 

W kolejnych informacjach kolejne grupy naszych regat. Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk tel 887166316.

    

     

 

 

 

 

 -------

kpt. Mirosław Lewiński zaprasza do załogi "Ulyssesa" na XVII Regaty Unity Line Kontakt tel. 502 259 111. 

Kpt. Mirosław Lewiński  zrealizował  rejs dookoła świata w okresie 29.05.2010-25.11.2014  na jachcie „Ulysses”. 

Ulysses to 13,5 metrowym jacht, projektu holenderskiej firmy Van de Stadt – Madeira. Ulysses został zbudowany metodą gospodarczą, techniką ,,core wood epoxy” co dało niezwykle silny i sztywny kadłub. Jacht został zbudowany z myślą o tej właśnie wyprawie. Łącznie kpt. Mirosław Lewiński przepłynął  44.186 mil morskich, z czego około 10.000 samotnie, płynąc samotnie z Galapagos na Markizy 21dni , 3200mil i dalej przez Tuamotu, Wyspy Towarzystwa, Cooka, Samoa Zachodnie, Fiji,  Nową Kaledonię do Australii. Samotnie też przepłynął  Morze Śródziemne z Gocek w Turcji do Fuengiroli w Hiszpani.

Etapowa wyprawa „Ulyssesa” prowadziła przez Kanał Panamski i Kanał Sueski. Trasa rejsu wiodła przez Maderę, Los Salvagenes, Wyspy Kanaryjskie, Karaiby, Wenezuelę, Kolumbię,  Kanał Panamski, Galapagos, Markizy, Wyspy Towarzystwa, Samoa Zachodnie, Tahiti, Bora-Bora,  Fidżi, Nową Kaledonię, Australię, Papua Nową Gwineę, Palau, Filipiny, Borneo, Singapur, Malezję, Tajlandię, Malediwy, Yemen,  Erytryję, Egipt, Kanał Sueski, Izrael, Cypr, Turcję, Grecję, Hiszpanię, Gibraltar i zakończyła się na Wyspach Kanaryjskich.

 Przez pokład Ulyssesa przeszło ponad 30 załóg , w  sumie ponad 150 osób od przyjaciół i znajomych po backpackersów różnych narodowości gdy pływał miedzy Cartageną a Portobelo.  Byli Niemcy, Francuzi, Holendrzy, Belgowie, Hiszpanie, Amerykanie, Australijczycy, Argentyńczycy, Anglicy i oczywiście Polacy. Dzięki załogom mógł pokryć koszty wyprawy.

Atlantyk z Cabo  Verde na Barbados 2300 mil przepłynął w 15 dni z czteroosobową załogą. Ocean Indyjski z Tajlandii przez Malediwy i Morze Czerwone płynął  z trzyosobową załogą z Białorusi, Rosji i Ukrainy. Ulysses był jednym z niewielu jachtów ze względu na zagrożenie piratami, które  w 2014 roku pokonały tę trasę (bodajże  piątym).

Jednocześnie podczas rejsu pamiętał o patronie rejsu Władysławie Wagnerze wystawiając w portach tablice informujące, we wszystkich wywiadach telewizyjnych, radiowych oraz prasowych, spotkaniach w klubach Rotary na Grenadzie, Australii i Filipinach zawsze wspominał o  Kpt. Wagnerze krzewiąc wiedzę o postaci. Wszyscy członkowie załóg (150 osób) również zostali przeszkoleni z historii Władysława Wagnera.

Cztero i półletni rejs wykazał bardzo dobre przygotowanie żeglarskie  kapitana oraz przygotowanie techniczne  jachtu. 

Zapraszam na www.regaty-unityline.pl W dziale archiwum w zakładce media - albumy nie związane z regatami można oglądać fotografie z rejsu Mirka.

Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk   26.07.2017

 

------------

 

Załączam listę startową XVII Regat Unity Line.

Przesyłam także ubezpieczenie OC jachtu "Res Navalis". To prawidłowa kwota ubezpieczenia za bardzo rozsądną kwotę. Marek jest ubezpieczony w "Pantaeniusie" od 4 lat. Oczywiście każdy jacht będzie miał inną kwotę za ubezpieczenie, zależy to od wielu danych konkretnego jachtu. Ale oferta "Pantaeniusa" załatwia sprawę najważniejszą - odpowiednią kwotę ubezpieczenia. Chodzi tu głównie o koszty leczenia i rent poszkodowanych. A to dotyczy wielu lat świadczeń i dużych kwot. To dobra propozycja do zrealizowania przy kolejnej umowie.

21.07.2017 r.

Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk

---------

 

XVII Regaty Unity Line im. Piotra Waszczenko - Grupa jachtów z pomiarem KWR

Od 10 lat grupa mierniczych dokonuje pomiarów jachtów według formuły KWR.  Aktualnie na Pomorzu Zachodnim pomiary wykonują dwaj znakomici żeglarze regatowi, kapitanowie Adam Lisiecki i Andrzej Sokołowski. Adam żegluje od 55 lat, a Andrzej od  54 lat, obydwaj są żeglarzami Jacht Klubu AZS w Szczecinie. Bardzo często można spotkać ich w regatach na  jachtach - Adama na "Lisicy" a Andrzeja na "Orsonie". Pomierzono ponad 120 jachtów, co daje podstawę do organizacji regat. Praca Adama i Andrzeja to praca entuzjastów żeglarstwa, za którą nie biorą opłat, za co im serdecznie dziękuję.

W grupie KWR wystartują:

"Lisica" z kpt. Adamem Lisieckim  oraz załogą: Krzysztofem Szatkowskim i Dariuszem Stefkiem. Załoga ambitna i z dużymi osiągnięciami. W roku 2016 zajęli I miejsce w grupie KWR I. Reprezentują Jacht Klub AZS w Szczecinie.

"O Dana" ma stałą rodzinną załogę: kpt. Janusza Frączka i Danutę Frączek. W roku 2016 zajęli III miejsce w grupie

KWR I. Reprezentują Klub UKS Keja Świnoujście. Stali uczestnicy regat z dużym dorobkiem i umiejętnościami.

"Umbriaga" z kpt. Zbigniewem Pawlakiem oraz załogą: Stanisławem Wondołowskim, Ireneuszem Jaklewiczem, Wiesławem Wrzeszczem i Karolem Kiszką to kolejny stały uczestnik naszych regat, a jednocześnie historyczny jacht Jacht Klubu AZS w Szczecinie. Jego pierwszym kapitanem był Jurek Madeja, jeden z czołowych polskich żeglarzy regatowych minionych lat. Dzięki staraniom żeglarzy "Umbriaga" jest ciągle w pełni sprawna i uczestniczy w wielu regatach.

"Lively" z kpt. Bronisławem Zimnickim i załogą: Tadeuszem Ziomkowskim i Rafałem Szołomickim w roku 2016 zajęło II miejsce w grupie KWR II. To zasługa tej załogi, ale także Adama Lisieckiego, który pływając na "Lively" w poprzednich sezonach wiele ich nauczył. Warto korzystać z pomocy Adama Lisieckiego i innych doświadczonych żeglarzy regatowych, bo to prawdziwa skarbnica żeglarskich umiejętności.

"Orson" z kpt. Andrzejem Sokołowski i Janem Płachtą to stała załoga na wszystkie regaty. Znakomicie współpracująca i regularnie wygrywająca regaty. W roku 2016 zajęli I miejsce w grupie KWR II. Reprezentują Jacht Klub AZS w Szczecinie.

"Zorba" z kpt. Mieczysławem Trzpisem oraz  załogą: Bronisławem Trzpisem i Andrzejem Trzpisem. Rodzinna załoga trzech braci w roku 2016 startowała na jachcie "Lotis" i zajęła  4 miejsce w grupie KWR I. Reprezentuję Jacht Klub Stoczni Gdańskiej.

 

W kolejnej informacji kolejna grupa.

Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk   www.regaty-unityline.pl  tel.  887166316

Szczecin 16.07.2017 r.

---------

 

Statkiem Komisji Sędziowskiej XVII Regat Unity Line będzie jacht "Pacifica" armatora Wiesława Skotnickiego. Załączam fotografie "Pacifici". Strona jachtu - http://www.pacifica.pl 

Szczecin 15.07.2017 r.                                        Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk

 --------

 

55 jachtów wystartuje w XVII Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko

 

Trwają przygotowania do XVII Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko. Od tego roku regaty mają patrona - Piotra Waszczenko. Pracował w latach  2003-2013 w Unity Line, najpierw jako Prezes Zarządu, a potem jako Dyrektor Zarządzający. Nazwanie Regat Unity Line Jego imieniem to podziękowanie za Jego zasługi dla tych regat, które w dużym stopniu ukształtował uczestnicząc w ich organizacji w latach 2003-2012.

55 jachtów podzielone zostało na grupy: ORC, KWR, Open I, Open II, Open III, żeglarze samotni i oldtimery. Ustalenie daty zgłoszeń na 1 lipca znakomicie pomaga w organizacji regat, już zamówione są nagrody, koszulki, numery burtowe, naklejki, a co najważniejsze wiadomo na ilu żeglarzy należy przygotowywać gastronomię na zakończeniu regat.

 

W grupie ORC wystartują:

„Master 3 Raven IT” na którym z kpt. Bogdanem Wrześniem popłyną: Olek Iwaszkiewicz, Michał Kryński i Tomek Wrzesień. To ambitna załoga regatowa znana z bardzo wielu regat.  W roku 2016 w XVI Regatach Unity Line zajęli piąte miejsce w grupie ORC, w której zwyciężyła załoga Szymona Kuczyńskiego na „Atlantic Puffin”. Szymona w tym roku nie będzie, gdyż w tym czasie wystartuje do wokółziemskiego rejsu samotnie bez zawijania do portów. Na „Atlantic Puffin” na którym już opłynął świat samotnie, ale z zawijaniem do portów. „Master 3 Raven IT” reprezentuje Centrum Żeglarskie w Szczecinie.

„Verano”, wieloletni uczestnik Regat Unity Line. Kpt. Marek Wróblewski z załogą: Jakub Wróblewski, Krzysztof Dokowski i Zbigniew Najmowicz powalczy o dobre miejsce, w zeszłym roku był ósmy. Ale wielokrotnie zajmował czołowe pozycje w naszych regatach.   „Verano” reprezentuje Jacht Klub AZS w Szczecinie.

„Ruden” - niemiecka trzyosobowa załoga kpt. Klausa Helmsa to także stali i wielokrotni uczestnicy naszych regat. W roku 2013 zajęli piąte miejsce w grupie ORC. „Ruden” reprezentuje Yachtclub Ueckermunde.

„Bryza 33” z  załogą kpt. Jacka Romanowskiego: Maciej Antoniak, Waldemar Tunkiewicz, Joanna Antoniak, reprezentujący MKŻ Bryza Goleniów to podobnie jak inne załogi ORC uczestnicy od wielu lat większości regat w naszym regionie. W roku 2014 zajęli drugie miejsce w grupie ORC w XIV Regatach Unity Line.

„Hruby” z kpt. Robertem Rayskim i załogą: Katarzyna Rayska,  Ireneusz Masztalerz i Bogusława Masztalerz  w XVI regatach Unity Line zajęli w grupie ORC 3 miejsce. Uczestniczą a bardzo wielu imprezach regatowych.

„Fever” reprezentujący LOK Stepnica oraz Klub Żeglarzy Samotników z kpt. Sławomirem Turniakiem oraz załogą: Arkadiuszem  Ławą, Karolem Szybińskim i Szymonem Kowalskim jest kolejnym jachtem Sławka Turniaka, którego znamy z wieloletnich startów na „Truxie”, a szczególnie w Polonez Cup Single Double Handel Race. W roku 2016 zajął 3 miejsce w grupie OPEN II  w XVI Regatach Unity Line.

Szczecin 14.07.2017 r.  

  Pozdrawiam Piotr Stelmarczyk

 

-------

 

"Mazurek", "Nadir" i "Kantapper" wystartują w grupie Oldtimerów XVII Regat Unity Line

 

Żeglarze zgłaszają się do XVII Regat Unity Line. Zgłosiły się już 23 załogi, polskie i niemieckie. Liczny udział żeglarzy niemieckich to tradycja tych regat. To wynik wieloletnich działań na terenie Niemiec i Danii Waldka Skuzy, armatora i kapitana jachtu "Kantapper", stałego uczestnika naszych regat z numerem burtowym 1.

Także wieloletnimi uczestnikami są jachty "Nadir"z kpt. Maciejem Korkiem i "Mazurek" z kpt. Markiem Hermachem.

Na jachcie "Mazurek" kpt. Krystyna Chojnowska - Liskiewicz w dniu 28 marca 1976 wyruszyła z Las Palmas w rejs samotnie dookoła świata.  Trasa rejsu przebiegała przez Atlantyk, Kanał Panamski, Ocean Spokojny, Australię i wokół Afryki. Po dwóch latach, 20 marca 1978 żeglarka zamknęła pętlę rejsu dookoła świata w pobliżu wysp Zielonego Przylądka, przepływając samotnie 28 696 mil morskich. Do Las Palmas dopłynęła w kwietniu. Była pierwszą kobietą, która dokonała takiego wyczynu,  jej konkurentka, Naomi James, zamknęła pętlę dookoła świata 39 dni później, 28 kwietnia 1978. Historyczny jacht jest własnością żeglarskiej rodziny Hermachów - Urszuli, Marka i Zbyszka i dzięki ich wysiłkom dalej pływa w znakomitym stanie technicznym.

Również "Nadir" ma szczęście mieć znakomitego bosmana, jednocześnie kapitana Macieja Korka i pracowitą Maszoperię. Dzięki Ich ogromnej pracy ten najstarszy polski, pływający 111 - letni jacht jest wzorowo utrzymany i uczestniczy w licznych rejsach i regatach. W roku 2017 kpt. Maciej Korek otrzymał Żeglarską Specjalną Nagrodę Szczecina 2016 za dbałość o ten historyczny jacht. Do tego jachtu mam szczególny sentyment, gdyż w latach 1969-1972 bylem jego bosmanem. Na własnym przykładzie wiem ile czasu zajmuje opieka nad drewnianym jachtem. Pamiętam jak przez jesień, zimę i wiosnę jeździłem z moją maszoperią na zimową przystań Jacht Klubu AZS na Wyspie Akademickiej na Odrze w Szczecinie na Pomorzanach.

Załączam fotografie " Nadira" fotografów Marka Wilczka nr 3329 i Tomka Turczyńskiego nr. 0042. Załączam fotografie Franka Długajczyka: "Kantapper" nr 65 i 487 oraz "Mazurka" nr 497, 546 i 548. Fotografia |"Kantappera" nr 487 pokazuje prawidłowo ubraną w kamizelki ratunkowe całą załogę "Kantappera", tak zalecam wszystkim załogom.

Zapraszam do zgłoszeń, termin 1 lipca. Zapraszam na stronę internetową, wyniki, informacje i mnóstwo fotografii oraz filmów, szczególnie w archiwum.

 

 

 

Program XVII Regat Unity Line

11 sierpnia 2017, piątek godz. 20: 00. Rozpoczęcie regat. Odprawa Kapitanów. Port Jachtowy Świnoujście

12 sierpnia 2017, sobota godz. 09: 00 / 09: 15 Start do I wyścigu Świnoujście - Kołobrzeg

13 sierpnia 2017, niedziela godz. 07: 30 Odprawa kapitanów. Port Jachtowy Kołobrzeg

godz. 09: 00 /09: 15 Start do II wyścigu Kołobrzeg - Dziwnów

14 sierpnia 2017, poniedziałek od godz. 11: 00 Uroczystość zakończenia regat. Port Jachtowy Dziwnów




Klasy regatowe:

1. ORC CLUB

2. KWR: I, II

3. OPEN: ZAŁOGI, SAMOTNICY, OLDTIMERY

Poza powyższymi klasami mogą startować jachty, które klasyfikowane będą wyłącznie w klasyfikacji dla Bezwzględnie Najszybszego Jachtu Regat Unity Line oraz jachty towarzyszące nie klasyfikowane.

Organizatorzy Regat; Unity Line Limited Sp.z o.o. Jacht Klub Morski "Joseph Conrad" w Kołobrzegu, Akademia Morska w Szczecinie, Miasto Kołobrzeg, Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg, Ochotnicza Straż Pożarna "Tryton" w Kołobrzegu, Gmina Dziwnów, Miasto Świnoujście, Komenda Miejska Policji w Świnoujściu, Ośrodek Sportu i Rekreacji "Wyspiarz" w Świnoujściu.

Sędzia Główny Regat Izabella Kidacka, licencja 771, nr telefonu 781-514-121

Komandor Regat Unity Line Piotr Stelmarczyk tel. 887166316 email piotr.stelmarczyk@gmail.com Zapraszam na stronę regat www.regaty-unityline.pl Są tam wyniki dotychczasowych edycji, fotografie, filmy, artykuły prasowe. W przygotowaniu zawiadomienie o regatach oraz instrukcja żeglugi.




Zapraszam do udziału w regatach. Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk

 

 

 

Sprzedam jacht motorowy "Morski Patrol"

Armator Zbigniew Grześkowiak oferuje do sprzedaży jacht motorowy "Morski Patrol". Jacht ten wielokrotnie uczestniczył w regatach jako statek komisji sędziowskich do czego szczególnie nadaje się ze względu na duży pokład ponad nadbudówką. Ale nadaje się do wielu celów, jak np. dla wędkarzy. Cena do negocjacji 250.000 zł. Kontakt tel 601619735. Załączam fotografie "Morskiego Patrolu" Marka Wilczka i Tomka Turczyńskiego. Przesyłam pozdrowienia Piotr Stelmarczyk

Więcej informacji  >>>

 

 

 

 

 

 

 

Partnerzy

                                                                           

 

partnerzy

        

    

 

 

 

 

 

 

Dziwnów

 

---------------