aktualności

 

 

Kpt. Adam Lisiecki wystartuje na "Lisicy" w XVIII Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko

 

Kapitan Adam Lisiecki żegluje od 55. lat, jest jednym z najlepszych  i najbardziej aktywnych morskich żeglarzy regatowych ZOZŻ. Dzięki jego pomysłom i społecznej pracy, w charakterze mierniczego formuły wyrównawczej KWR, mamy ponad sto pomierzonych jachtów. Swoją wiedzą dzieli się chętnie z młodszymi żeglarzami. W jego załogach pływało kilkudziesięciu żeglarzy.

Uczestniczył w Regatach Unity Line we wszystkich  latach:

2001 - I miejsce w grupie IMS na jachcie "Wisła"

2002 - I miejsce w grupie IMS na jachcie "Wisła"

2003 - III miejsce w grupie IMS na jachcie "Wisła"

2004 - wystartował jako jedyny w grupie żeglarzy samotnych

2005 - III miejsce w grupie otwartej do 9 metrów na jachcie "Wisła"

2006 - III miejsce w grupie KWR II na jachcie "Wisła"

2007 - IV miejsce w grupie KWR II na jachcie "Wisła"

2008 - IV miejsce w grupie KWR II na jachcie "Wisła"

2009 - II miejsce w grupie KWR II na jachcie "Wisła"

2010 - III miejsce w grupie KWR II na jachcie "Wisła"

2011 - V miejsce w grupie KWR II na jachcie "Wisła"

2012 - XIII miejsce w grupie KWR II na jachcie "Wisła"

2013 - IV miejsce w grupie KWR II na jachcie "Wisła"

2014 - I miejsce w grupie ORC na jachcie "Wisła"

2015 - III miejsce w grupie ORC B na jachcie "Wisła"

2016 - I miejsce w grupie KWR  na jachcie "Lisica"

2017 - II miejsce w grupie KWR  na jachcie "Lisica"

Dziękuję Adamowi i Jego Załogom za starty we wszystkich edycjach  naszych regatach.

Załączam fotografie Franciszka Długajczyka.

Zapraszam do zgłoszeń do XVIII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko.

Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk Komandor XVIII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko

 

 

 

 

Szymon Kuczyński wystartuje w XVIII Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko

 

Szymon Kuczyński po powrocie z rejsu samotnego dookoła świata bez zawijania do portów uczestniczy  w regatach na polskim  wybrzeżu. Zgłosił się także do grupy ORC w XVIII Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko. Szymon już dwukrotnie uczestniczył  w naszych regatach –  w roku 2014 zajął drugie miejsce w grupie żeglarzy samotnych, a w roku 2016 zwyciężył w grupie ORC.

To znakomita wiadomość dla uczestników XVIII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko, będą mogli osobiście spotkać Szymona, porozmawiać z Nim, a w pierwszym dniu regat, podczas spotkania integracyjnego dowiedzieć się jak na tak małym jachcie opłynąć świat. Szymon pokazał, że nie trzeba ogromnych budżetów, że wielkie cele są dla wielu z nas do osiągnięcia.

Polecam także książkę Szymona „Dookoła świata o tak, o”, którą można kupić w Wydawnictwie „Morka” pod linkiem https://www.morka.pl/sklep/kategoria/12/produkty. Ciekawa lektura, którą przeczytałem w 2 dni, i jednocześnie wspomagamy Szymona. Tym bardziej, że Szymon  to ciągle młody wiekiem żeglarz, już z ogromnymi osiągnięciami, i na pewno już myśli o kolejnych rejsach.

Warto wspomnieć także iż  Szymona podczas jego rejsu „dogonił” znakomity francuski żeglarz François Gabart, skipper trimarana „Macif”, który ustanowił  rekord trasy dookoła świata samotnie i bez zawijania do portów, 42 dni, 16 godzin, 40 minut i 35 sekund. Jacht Szymona i jacht François Gabarta to dwa światy żeglarstwa, dla Szymona średnie prędkości to 4,4 węzła, a dla François 30 węzłów. I te dwa światy spotkały się na „końcu świata”.

Załączam fotografie Tomka Turczyńskiego z XIV Regat Unity Line.

Piotr Stelmarczyk, Szczecin, 30.06.2018

 

 

 

 

Udział w Regatach Unity Line, potem rejs dookoła świata, a teraz kolejny raz kolejny raz Regaty Unity Line

 

Kpt. Mirosław Lewiński wystartuje w XVIII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko. Mirek wielokrotnie startował w naszych regatach.  W latach 2010-2014 zrealizował swoje marzenie - rejs dookoła świata szlakiem Władysława Wagnera.

Kpt. Mirosław Lewiński  zrealizował  rejs dookoła świata w okresie 29.05.2010-25.11.2014  na jachcie „Ulysses”. 

Ulysses to 13,5 metrowy jacht, projektu holenderskiej firmy Van de Stadt – Madeira. Ulysses został zbudowany metodą gospodarczą, techniką ,,core wood epoxy” co dało niezwykle silny i sztywny kadłub. Jacht został zbudowany z myślą o tej właśnie wyprawie. Łącznie kpt. Mirosław Lewiński przepłynął  44.186 mil morskich, z czego około 10.000 samotnie, płynąc samotnie z Galapagos na Markizy 21 dni , 3200 mil i dalej przez Tuamotu, Wyspy Towarzystwa, Cooka, Samoa Zachodnie, Fiji,  Nową Kaledonię do Australii. Samotnie też przepłynął  Morze Śródziemne z Gocek w Turcji do Fuengiroli w Hiszpani.

Etapowa wyprawa „Ulyssesa” prowadziła przez Kanał Panamski i Kanał Sueski. Trasa rejsu wiodła przez Maderę, Los Salvagenes, Wyspy Kanaryjskie, Karaiby, Wenezuelę, Kolumbię,  Kanał Panamski, Galapagos, Markizy, Wyspy Towarzystwa, Samoa Zachodnie, Tahiti, Bora-Bora,  Fidżi, Nową Kaledonię, Australię, Papua Nową Gwineę, Palau, Filipiny, Borneo, Singapur, Malezję, Tajlandię, Malediwy, Yemen,  Erytryję, Egipt, Kanał Sueski, Izrael, Cypr, Turcję, Grecję, Hiszpanię, Gibraltar i zakończyła się na Wyspach Kanaryjskich.

 Przez pokład Ulyssesa przeszło ponad 30 załóg , w  sumie ponad 150 osób od przyjaciół i znajomych po backpackersów różnych narodowości gdy pływał miedzy Cartageną a Portobelo.  Byli Niemcy, Francuzi, Holendrzy, Belgowie, Hiszpanie, Amerykanie, Australijczycy, Argentyńczycy, Anglicy i oczywiście Polacy. Dzięki załogom mógł pokryć koszty wyprawy.

Atlantyk z Cabo  Verde na Barbados 2300 mil przepłynął w 15 dni z czteroosobową załogą. Ocean Indyjski z Tajlandii przez Malediwy i Morze Czerwone płynął  z trzyosobową załogą z Białorusi, Rosji i Ukrainy. Ulysses był jednym z niewielu jachtów ze względu na zagrożenie piratami, które  w 2014 roku pokonały tę trasę (bodajże  piątym).

Jednocześnie podczas rejsu pamiętał o patronie rejsu Władysławie Wagnerze wystawiając w portach tablice informujące, we wszystkich wywiadach telewizyjnych, radiowych oraz prasowych, spotkaniach w klubach Rotary na Grenadzie, Australii i Filipinach zawsze wspominał o  Kpt. Wagnerze krzewiąc wiedzę o postaci. Wszyscy członkowie załóg (150 osób) również zostali przeszkoleni z historii Władysława Wagnera.

Cztero i półletni rejs wykazał bardzo dobre przygotowanie żeglarskie  kapitana oraz przygotowanie techniczne  jachtu.

Aktualnie Mirek przygotowuje kolejną wyprawę - Patagonia 2019, chcąc przypomnieć braci Piotra i Mieczysława Ejsmontów, którzy 50 lat temu zaginęli na tych wodach.

Żeglarze zainteresowani udziałem w niej mogą się kontaktować z Mirkiem.

Zapraszam także na www.regaty-unityline.pl gdzie w archiwum w dziale media - fotografie nie związane z regatami pod linkiem https://plus.google.com/u/0/photos/105495011203591273235/album/6087931680975980193/6087931712758429794 można obejrzeć fotografie z wielkiego rejsu Mirka.

 

Załączam fotografie Anny Kaźmierczak z VII Regat Unity Line oraz fotografię Mirka Lewińskiego z dnia 31.05.2018.

Przesyłam pozdrowienia. Zapraszam do zgłoszeń do XVIII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko. Komandor XVIII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko Piotr Stelmarczyk

 

 

 

 

Kpt. Jerzy Matuszak wystartuje na „Dancing Queen” w XVIII Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko

 

Na stronie Regat Bitwa o Gotland napisano:

Jerzy Matuszak poświęca żeglarstwu każdą wolną chwilę. Ma za sobą wiele rejsów w tym m.in. wokół przylądka Horn, na Antarktydę i w regatach Sydney-Hobart na jachcie Selma Expedition. Samotne żeglowanie daje mu dużo satysfakcji i dlatego chciałby poświęcać mu coraz więcej czasu. Zwycięzca m.in. Pucharu Bałtyku Południowego w klasie OPEN w 2015 roku, Polonez Cup 2015 w klasie Open Double Handed.

Jerzy Matuszak zdobył statuetkę Kuby Jaworskiego za 1 miejsce w grupie Open I Single Polonez Cup 2017 jako najszybszy bezwzględnie.

W roku 2016 zwyciężył w grupie Open V Edycji Bitwy o Gotland.

W roku 2017 w Granaria Morskie Żeglarskie Mistrzostwa Polski  był najwyżej notowanym polskim jachtem ORC Int. w Class  A.

W tym samym roku zwyciężył w grupie open w klasyfikacji generalnej i morskiej w Pucharze Bałtyku Południowego

Dancing Queen (Dehler 46) to jacht zaprojektowany przez biuro projektowe Judel/Vrolijk&Co i wyprodukowany w stoczni Hanse. Pływa po Bałtyku od 2015 roku.

W Regatach Unity Line Jerzy Matuszak wraz ze swoimi załogami uczestniczył w latach:

2015 - 1 miejsce w grupie Open I

2016- 3 miejsce w grupie Open I

2017 –1 miejsce w grupie Open powyżej 10,50 metra długości

Dziękuję Jurkowi za dotychczasowe starty i zapraszam na kolejne edycje regat.

Zapraszam żeglarzy do zgłoszeń, dokumenty regatowe są na www.regaty-unityline.pl

Załączam fotografie Franciszka Długajczyka.

Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk komandor XVIII Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko

 

 

 

 

 

Kpt. Marek Hermach wystartuje na "Mazurku" w XVIII Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko

 

Kpt. Marek Hermach po raz kolejny ze swoją rodzinną załogą wystartuje w Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko. Startował już na "Mazurku" w latach 2010, 2016 i 2017.

Jak czytamy w Wikipedii:

„Mazurek” zaprojektowany i zbudowany został w Gdańskiej Stoczni Jachtowej STOGI. Głównym konstruktorem jachtu był Wacław Liskiewicz, mąż Krystyny Chojnowskiej-Liskiewicz. Zaprojektowany na bazie kadłuba jachtu typu Szmaragd III i wykonany z laminatu poliestrowo-szklanego jacht, otrzymał oznaczenie typu Conrad 32. W dniu 21 grudnia 1975 odbył się chrzest jachtu  i podniesienie bandery.

Jacht został w lutym 1976 zawieziony na pokładzie statku m/s „Brodnica” do portu Las Palmas na Wyspach Kanaryjskich, skąd 10 marca Krystyna Chojnowska-Liskiewicz wypłynęła w rejs, który jednak został przerwany z powodu drobnych awarii. 28 marca 1976 wyruszyła ponownie z Las Palmas dookoła świata przez Atlantyk, Kanał Panamski, Ocean Spokojny, opływając od południa Australię i Afrykę. Po dwóch latach, 21 marca 1978 zamknęła ona pętlę rejsu dookoła świata w pobliżu Wysp Zielonego Przylądka, przepływając samotnie 28 696 mil morskich. Do Las Palmas dopłynęła w kwietniu. Była pierwszą kobietą, która samotnie okrążyła świat jachtem - jej konkurentka Naomi James zamknęła pętlę dookoła świata później, 8 czerwca 1978, aczkolwiek jej rejs trwał znacznie krócej.

„Mazurek” później przez lata wchodził w skład floty jachtowej COŻ PZŻ Trzebież. Obecnie jego armatorem jest kpt. jacht. Marek Hermach, który przeprowadził generalny remont jachtu, zakończony w 2010 r.

To dzięki zaangażowaniu, wielkiej pracy i środkom finansowym Rodziny Hermachów "Mazurek" pływa i ma się znakomicie. W tym przypadku to nie tylko ich prywatny jacht, ale także pięknie utrzymana narodowa pamiątka żeglarska po rejsie Kpt. Krystyny Chojnowskiej-Liskiewicz.  Podobnie pieczołowicie dbają Aleksandra i Andrzej Kocewiczowie o inny historyczny jacht "Marię" kpt. Ludomira Mączki. Moim zdaniem los tych dwóch jachtów to najlepsze co je mogło spotkać - znakomici opiekunowie. Los jachtów umieszczonych w muzeach nie jest tak znakomity, "Opty" kpt. Leonida Teligi jest aktualnie remontowany, ale przez około 30 lat nie  był pokazywany publiczności, umieszczono go w magazynie Muzeum Morskiego w Tczewie. Okresowo pokazywano go w Jacht Klubie "Gryf" i budził duże zainteresowanie. Mam nadzieję, że wróci kiedyś do Gdyni i będzie stale dostępny publiczności.

Zapraszam do zgłoszeń do XVIII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko. Dokumenty regatowe na

www.regaty-unityline.pl

Załączam fotografie Franciszka Długajczyka.

Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk Komandor XVIII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko

 

 

 

 

 

 

„Nadir” wystartuje w XVIII Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko

 

Najstarszy polski, 112 -letni,  jacht „Nadir” z Jacht Klubu AZS w Szczecinie z kpt. Maciejem Korkiem po raz kolejny wystartuje w XVIII Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko. Poniżej historia jachtu opracowana przez Zenona Szostaka ze strony Jacht Klubu AZS www.jkazs.szn.pl. Załączam fotografie "Nadira" Marka Wilczka i Tomka Turczyńskiego z XIII Regat Unity Line. "Nadir" wystartuje w grupie oldtimerów z numerem bocznym 112. Start "Nadira" zbudowanego według wzorów konstruktora : Henry Rasmussena to możliwość zobaczenia na morzu jachtu będącego prawdziwym żeglarskim zabytkiem, a co ważne ciągle w pełni sprawnym dzięki ogromnej pracy maszoperii Macieja Korka.  Zapraszam do zgłoszeń do regat. Zawiadomienie o regatach i zgłoszenie do regat na www.regaty-unityline.pl  Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk Komandor  Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko  tel 88716631

 

Wywiad z kpt. Maciejem Korkiem bezpośrednio po XVII Regatach Unity Line im Piotra Waszczenko 26 sierpnia 2017 r.

Lc = 11,85 m

B = 2,49 m

Tk = 1,70 m

Vb = 5,85 t

s = 47,5 m2

 materiał kadłuba - drewno

 

 

KALENDARIUM s/y NADIR 1906 - 2006

(opr. na podst. Kalendarium JK AZS w Szczecinie Ziemowita Ostrowskiego,

archiwaliów Klubowych JK AZS w Szczecinie, wycinków prasowych - zs)

Jacht zatokowy zbudowany prawdopodobnie w Szwecji w 1906 r. Przekazany do Klubu w 1949 roku dzięki dyrektorowi Szkoły Morskiej w Szczecinie, legendarnemu Konstantemu Maciejewiczowi.

Szybka 50 - tka skutecznie żeglowała w regatach i .... zmieniała nazwy zgodnie z duchem czasów - "EWA", "AURORA", "BIAŁY SŁOŃ", "PRZODOWNIK" by wreszcie po 1956 roku przemianować się na obecnego "NADIRA". Wówczas to, pod koniec lat pięćdziesiątych, jacht został poważnie przebudowany (podniesiono burty, wykonano nową nadbudówkę, zwiększono zanurzenie, wyprostowano stewę dziobową, zmieniono takielunek) i przystosowany do żeglugi morskiej. Do dnia dzisiejszego pływa w Klubie.

www.classicboats.pl/Nadir.htm

1906 Jacht zatokowy, zbudowany prawdopodobnie w Szwecji.

1949 Dyrektor Państwowej Szkoły Morskiej w Szczecinie kpt. Konstanty Maciejewicz przekazuje jacht szczecińskim akademikom; jacht o nazwie EWA.

1950 Pokazowe regaty na Odrze przy Wałach Chrobrego w Szczecinie wokół wyspy Grodzkiej, na trasie ok. 4,5 Mm; EWA - II miejsce (prowadzący Z. Ostrowski).

08.10.1950 Regaty Jesienne; PRZODOWNIK - II miejsce/30 startujących jachtów.

29.09.1951 I Regaty Przyjaźni na Zalewie (dwudniowe); w czasie bezwzględnym wygrywa PRZODOWNIK (prowadzący Z. Ostrowski); po przeliczeniu II m. w swojej klasie (jachty > 50 m2).

23.07 - 30.07.1952 Regaty Etapowe na Zalewie; płynie PRZODOWNIK.

10.09 - 11.09.1955 I Międzynarodowe Regaty Przyjaźni; PRZODOWNIK - II m ( kpt. Z.Ostrowski).

31.07 - 29.08.1962 NADIR do Szwecji i Danii; 1048 Mm, postoje 396, żagle 233, silnik 63; A.Lewicki kpt., M.Gerlach I, J.Sztandera II, B.Studkowski, B.Lewicka, W.Tarnowski.

20.07 - 26.07.1963 NADIR na Bałtyk; 381 Mm, postoje 24, żagle 87; A.Adamski kpt., Z.Ostrowska, A.Nykiel, J. Kurzawa.

17.08 - 29.08.1963 NADIR do Łeby ; 710 Mm, postoje 106, żagle 156, silnik 25; A.Lewicki kpt., W.Jacobson I, J.Tyszkiewicz II, M.Świderski, J.Przybysz, H.Tyszkiewicz.

01.09 - 07.09.1963 NADIR do Kołobrzegu 195 Mm, postoje 82, żagle 30, silnik 35; A. Lewicki kpt., A. Ostrowski, B.Derejczyk, M.Biduńska, A.Szczepański, Z.Langiewicz I.

02.08 - 21.08.1965 NADIR na Bałtyk; 705 Mm.

29.08 - 04.09.1965 NADIR do Ustk;i 346 Mm Z.Langiewicz I.

04.09.1965 NADIR do Kołobrzegu; Regaty III/8; Z.Langiewicz.

17.06 - 26.06.1966 NADIR na Bałtyk.

26.06 - 29.06.1966 NADIR na Bałtyk.

01.07 - 07.07.1966 NADIR na Bałtyk.

30.07 - 04.08.1967 VII Regaty Gryfa, MŻMP; NADIR IV m; 598 Mm; A.Zamojski kpt., W.Jacobson I, A.Buszkiewicz, Z. Kuźniak.

15.08 - 19.08.1970 NADIR do Gdyni; 260 Mm; J.Madeja kpt..

21.08 - 30.08.1970 X MTZG; NADIR w kl II RORC 21/23; kpt. K.Baranowski , SWANTEWIT z W.Jacobsonem 2/23.

01.09 - 08.09.1970 NADIR na Bałtyk.

23.06 - 02.07.1970 XI MTZG, MŻMP; NADIR w kl. II RORC 10/11; kpt. A.Marczak.

24.07.- ~ 24.08.1971 NADIR do Leningradu; J. Pisz kpt., Wł. Buchholz, Cz. Bober, .Wiśniewski, ksiądz .., dziewczyna .

13.06 - 19.06.1973 NADIR do Dziwnowa; 230 Mm; A.Brancewicz kpt.

14.07 - 20.07.1974 NADIR do Gdyni; 373 Mm, postoje 77, żagle 84, silnik 7; A. Brancewicz kpt., W. Buchholz II, E. Kościecki, D. Brancewicz, E. Buchholz.

21.07 - 30.07.1974 NADIR na MTZG; 565 Mm, postoje 250, żagle 242, silnik 2; A.Brancewicz kpt., K.Jamroży I, W.Orszulok II, Wł.Buchholz, B.Prykowski, E.Kościecki.

07.08 - 11.08.1974 NADIR powrót do Szczecina; 205 Mm, żagle 38, silnik 35; K.Czerski kpt., J.Landsberg I, P.Rachubinski, K.Niedzielski K.Wiśniewski.

16.08 - 28.08.1974 NADIR do NRD; 658 Mm, postoje 113, żagle 169, silnik 16; S.Biłozor kpt., M.Jakuszewski I, U.Biłozor II, J.Gera, W.Chałecki, A.Zgaińska.

02.07 - 14.07.1975 NADIR do Gdyni; 539 Mm, postoje 131, żagle 113, silnik 59; W. Kolec kpt., P.Stelmarczyk I, E.Kuchlewski II, M.Piechocki, Mariola Kolec.

16.07 - 31.07.1975 NADIR do NRD; 731Mm, postoje 208, żagle 162, silnik19; M.Kiełczewski kpt., W.Paszkowski I, M.Piechocki, E.Kiełczowska, D.Rosaline, R.Kruk.

04.08 - 15.08.1975 NADIR do Ustki; 404 Mm, postoje 149, żagle111, silnik 32; E.Nagórska kpt., R.Markiewicz I, M.Piechocki, P.Domagała, J.Groblewski, A. Sobolewski.

19.08 - 30.08.1975 NADIR do Sassnitz; 613 Mm, postoje 129, żagle130, silnik 10; S.Biłozor kpt., K.Matuszewski I, A.Twardzik II, P.Łożykowski, M.Stachłowski.

24.06 - 29.06.1976 NADIR na Bałtyk; 323 Mm; B. Dąbkowski kpt., M.Łopaciński, M.Szemraj, A.Weber, W.Zaręba.

26.07 - 02.09.1976 NADIR na Bałtyk; 2221 Mm; A.Kaszyński kpt., M.Łopaciński, W.Lubecki, A. Sobolewski, W.Klinger.

23.09 - 03.10.1976 NADIR na Bałtyk; 674 Mm; B.Dąbkowski kpt., P.Barcz, H. Fill, R.Drozdowski, M.Szuster.

06.08 - 29.08.1978 NADIR na Bałtyk (Świnoujście, Kopenhaga, Helsinborg, Goteborg, Malmo, Sassnitz); 829 Mm, postoje 383, żagle 147, silnik 22; B. Dąbkowski kpt.

07.09 - 20.09.1978 NADIR na Bałtyk (Świnoujście, Kopenhaga, Helsingor, Malmo, Ronne); 515 Mm, postoje 201, żagle 107, silnik 4; Tadeusz Wiśniewski kpt., St. Hanke, L. Żak, G. Szymik, R. Sroka, W. Hankus.

07.07 - 12.08.1979 NADIR na Bałtyk (Karsibór, Skillinge, Malmo, Kopenhaga, Helsingor, Halsinborg, Anholt, Aarhus, Fredericia, Abenra, Sonderborg, Soby, Svendborg, Marstal, Kiel, Holtenau, Warnemunde, Stralsund, Trelleborg, Ystad, Hasle, Ronne, Świnoujscie); 1286 Mm, postoje 517, żagle 312, silnik 42; Witold Pajewski kpt., Zb. Górkiewicz, P. Rachubiński, M. Olifnowicz, A. Każmierczak.

25.08 - 01.09.1979 NADIR na Bałtyk (Świnoujście, Dziwnów, Kołobrzeg); 223 Mm, postoje 110, żagle 60, silnik 41; Ryszard Markiewicz kpt., A. Sobolewski, T. Panaiotow, W. Rachubiński, R. Mackiewicz.

04.09 - 09.09.1979 NADIR na Bałtyk (Świnoujście, Kołobrzeg); 361 Mm, postoje 28, żagle 78, silnik 27; Piotr Hodyński kpt., K. Koc, G. Hoffman.

16.09 - 25.09.1979 NADIR na Bałtyk (Trzebież, Świnoujście, Dziwnów, Kołobrzeg, Ustka); 568 Mm, postoje 91, żagle 119. silnik 11; Marek Winiarczyk kpt., W. Gos, Wł. Wojciechowski, B. Wojtaś, E. Wierzchowska.

16.08 - 28.08.2000 NADIR na Rugię (Ueckermunde, Wolgast, Sassnitz, Gager, Lauterbach, Glewitzer Fahre, Wieck, Ruden); 323 Mm, postoje 148.5, żagle 101.5, silnik 29; Andrzej Sawuła kpt., W. Mrozik, B. Śmigierska, A. Grabowska, F. Secewicz, A. Żmijewski.

11.07 - 21.07.2003 NADIR na Bałtyk (Glowe, Ystad, Ronne, Trzebież) - Regaty "Czterech Zakątków"; 325 Mm, postoje 160, żagle 69h, silnik 10h; Paweł Rawski kpt., M. Rawski, J. Markowicz, A. Brykalski, M. Żelechowicz.

15.08 - 31.08.2006 NADIR do Gdańska - rejs na 100-lecie NADIRA (Świnoujście, Dziwnów, Kołobrzeg, Ustka, Łeba, Władysławowo, Hel, Gdańsk); 497 Mm, postoje 215, żagle 112, silnik 51.5; Rafał Hołdakowski/ Michał Jósewicz kpt., H. Selwa, Sz. Kromolicki, F. Sęk, A. Glura, M. Minowski, K. Nowak, P. Walerysiak, A. Przybył, K. Ważny, M. Marecki.

 

 

 

 

 

 

Witam


Od roku 2018 w będzie obowiązywała w Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko minimalna kwota ubezpieczenia OC jachtu w wysokości 1.500.000 euro. Będzie trzeba załączyć skan polisy i skan zapłaty za ubezpieczenie. Po analizie dostarczonych polis widzę, że cena polisy zależy od firmy ubezpieczającej. I tu mogę polecić Pantaeniusa, gdzie ubezpieczenie OC na okres roku w kwocie 6.000.000 euro kosztowało minimalnie 46 euro. Oczywiście każdy jacht będzie miał inną kwotę i to trzeba indywidualnie ustalić.
Proszę popatrzeć na swoje ubezpieczenia samochodowe OC, tam jest kwota 6.000.000 euro. Zarówno w przypadku samochodu jaki i jachtu chodzi głównie o zabezpieczenie roszczeń z tytułu szkód na zdrowiu. Wypłacanie rent przez wiele lat to duże pieniądze i na to ma starczyć polisa OC.
Niektóre firmy ubezpieczeniowe mają wysokie stawki ubezpieczeń i bardzo niskie kwoty gwarancyjne . Wystawiane przez te firmy polisy na kwoty OC rzędu kilku czy kilkudziesięciu tysięcy złotych to kwoty zdecydowanie za niskie jak na OC. Proszę zastanowić się przy przedłużaniu polis nad zmianą ubezpieczyciela.
Oprócz polisy proszę zabrać ze sobą na regaty dowód zapłaty ubezpieczenia, sama polisa bez zapłaty nie działa.


Termin oraz trasa XVIII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko zostanie podana w terminie późniejszym.
 

Grupy regatowe:

1. ORC International lub CDL

2. ORC CLUB lub CDL

3. KWR: I,

4. KWR II

4. OPEN I, jachty długości powyżej 12 metrów długości

5. OPEN II, jachty długości 10,00 - 12,00 metrów długości

6. OPEN III, jachty długości 9,00 - 9,99 metrów długości

7. OPEN IV, jachty długości poniżej 9 metrów długości

8. OPEN V, ŻEGLARZE SAMOTNI

9. OPEN VI, OLDTIMERY ZBUDOWANE PRZED 31.12.1978 r.

10. ZAŁOGI DWUOSOBOWE ORC DOUBLEHANDED

11. ZAŁOGI DWUOSOBOWE OPEN DOUBLEHANDED

Poza powyższymi klasami mogą startować jachty, które klasyfikowane będą wyłącznie w klasyfikacji dla Bezwzględnie Najszybszego Jachtu Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko oraz jachty towarzyszące nie klasyfikowane. Minimum jachtów w grupie – trzy. Grupy mogą ulec zmianom uwzględniającym faktyczne zgłoszenia.
Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk Komandor Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko tel 887166316 www.regaty-unityline.pl
 

 

 

 

 

XVII Regaty Unity Line im. Piotra Waszczenko – Grupa Oldtimerów czyli historia polskiego żeglarstwa.

 

Grupa Oldtimerów to zawsze ciekawa grupa ze względu na historię i budowę jachtów. Również w naszych regatach wystartują jachty, które znakomicie zapisały się w historii polskiego żeglarstwa.

Oldtimerów w XVII Regatach Unity Line im. Piotra Waszczenko będzie siedem:

„Mazurek” z rodzinną załogą Rodziny Hermachów: Urszulą, Markiem i Zbyszkiem. Dowodzi Głowa Rodziny, czyli kpt. Marek Hermach.  To dzięki Nim „Mazurek” ma się znakomicie i kolejny raz płynie w naszych regatach. 

Jak czytamy w Wikipedii - Jacht „Mazurek” został w lutym 1976 zawieziony na pokładzie statku do portu Las Palmas na Wyspach Kanaryjskich. Stamtąd kpt. Krystyna Chojnowska-Liskiewicz 10 marca wyruszyła w rejs, który jednak został przerwany z powodu konieczności powrotu do portu w celu naprawy drobnych awarii. 28 marca 1976 wyruszyła z Las Palmas ponownie, rejs tym razem przebiegł pomyślnie. Trasa rejsu przebiegała przez Atlantyk, Kanał Panamski, Ocean Spokojny, Australię i wokół Afryki. Po dwóch latach, 20 marca 1978 żeglarka zamknęła pętlę rejsu dookoła świata w pobliżu wysp Zielonego Przylądka, przepływając samotnie 28 696 mil morskich. Do Las Palmas dopłynęła w kwietniu. Była pierwszą kobietą, która dokonała takiego wyczynu - jej konkurentka, Naomi James, zamknęła pętlę dookoła świata 39 dni później, 28 kwietnia 1978.

Ten jacht można będzie obejrzeć podczas naszych regat.  

Reprezentują Jacht Klub AZS w Szczecinie. 

 

„Nadir” z kpt. Maciejem Korkiem oraz załogą:  Bartoszem Kaczkowskim, Elżbietą Szczecińska, Anną Sowińską, Anną Małachowicz i Jackiem Horoszko reprezentują  Jacht Klubu AZS w Szczecinie. Ten najstarszy polski, pływający jacht, ma już 111 lat. I nadal dzięki Maciejowi Korkowi i Jego maszoperii jest znakomicie zadbany i w pełni sprawny.  Znakomite utrzymanie historycznego jachtu zostało uhonorowane Nagrodą Specjalną w ramach Żeglarskich Nagród Szczecina 2016.

 

Za zgodą kpt. Wojciecha Jacobsona publikuję poniższy tekst i fotografię ze strony http://www.zeglujmyrazem.com o historii „Nadira” z roku 1970.  Dla mnie też jest to sympatyczne przypomnienie, gdyż w latach 1969-1972 byłem bosmanem „Nadira” i o tym nie wiedząc przygotowałem wraz z moją maszoperią „Nadira” kpt. Krzysztofowi Baronowskiemu. Poznałem Go na przystani JK AZS w Szczecinie, będąc na pokładzie „Nadira”, pracując na jachcie, a na jachcie drewnianym, jak niektórzy mówili, można pracować na okrągło i zawsze coś do roboty się znajdzie.

 

1970, Gdynia. Fot.: Bogdan Fijałkowski

Komentarz Wojciecha Jacobsona do zdjęcia:

Zapis klubowy pod „Nadir” podaje: 21.08 – 30.08.1970 X MTZG; NADIR w kl. II RORC 21/23; kpt. K. Baranowski, SWANTEWIT z W. Jacobsonem 2/23.

Krzysztof startował samotnie w regatach Międzynarodowego Tygodnia Zatoki Gdańskiej, które były też Mistrzostwami Polski. Dla Krzysztofa były to eliminacje krajowe do OSTAR 1972 i w tym sensie były to „regaty samotników”. Samotników było dwóch lub trzech. Nadira wypożyczył nasz klub (było w tym trochę mojego udziału – przedstawiałem sprawę zarządowi). Klub dostarczył jacht do Gdyni i tam odebrał. W trakcie imprezy nasze załogi pomagały też Krzysztofowi w porcie. Krzysztof startował b. ładnie, na krótkich biegach wielokrotnie prowadził przed jachtami z załogami wieloosobowymi. Tracił na długich dystansach.

W tym czasie ja startowałem na Swantewicie z załogą chyba 5 osób. W porcie (Gdynia) odbieraliśmy cumy od Nadira, i staliśmy blisko siebie.

A to tylko fragment bogatej historii „Nadira”.

 

„Dar Szczecina” to kolejny historyczny jacht znakomicie utrzymany przez żeglarzy Centrum Żeglarskiego w Szczecinie. Załoga kpt. Jerzego Szwocha to: Mateusz Szubski, Kornel Wójcik, Michał Dobrowolski, Michał Król, Dawid Wojciechowski, Paulina Pałasz-Krawczyszyn, Robert Dygul, Gracjan Malec, Jarosław Pokropiński, Jolanta Chaszkowska-Jakubów i Magdalena Chaszkowska-Jakubów.

Można długo pisać o historii „Daru Szczecina”. Pozwolę sobie za Wikipedią wymienić kolejnych kapitanów jachtu:

•             Jerzy Kraszewski (1969-74);

•             Jerzy Szałajko (1973);

•             Kazimierz Jaworski (1973);

•             Krzysztof Plewiński (1973);

•             Bogusław Byrka (1975);

•             Zbigniew Kowalski (1976);

•             Leszek Zarębski (1976);

•             Marek Czaja (1976);

•             Jerzy Kisielewski (1982-2000);

•             Marek Frycz (2000-05);

•             Andrzej Wojciechowski (2005);

•             Jerzy Szwoch (2006-teraz).

Jurek Szwoch i Jego załoga uzupełnią historię jachtu o kolejne dobre miejsca w naszych regatach. 

 

„Bosmat”  z kpt. Andrzej Szwabą i załogą : Mirosławem Strzelcem, Piotrem Althoferem, Pawłem Szwabą, Bartoszem Jachimczakiem i Tomaszem Michalakiem  reprezentuje Jacht Klub Marynarki Wojennej „Kotwica” w Świnoujściu.  Żeglarze „Kotwicy” i Marynarka Wojenna są od początku w naszych regatach. W pierwszych latach Regat Unity Line statkiem Komisji Sędziowskiej były kutry Marynarki Wojennej „K-7” i „K-14”, a siedziba JKMW „Kotwica” służyła za siedzibę Komisji Sędziowskiej.  

„Bosmat”, jacht typu Konrad 45 z roku 1977, to klasyczny „Fortepian na wodzie”. Piękna drewniana konstrukcja,  oryginalny oldtimer, jacht w pełni tego słowa klasyczny.

„Kantapper”  z polsko – niemiecką załogą, reprezentuje Wittower Segelnverein. Kpt. Waldemar Skuza z załogą: Andrzejem Januszewskim, Holgerem Freude, Czesławem Piątkiem i Radosławem Balonisem żegluje w naszych regatach od roku 2006. Przypłynął wtedy w załodze „Manati” z kpt. Lutzem Bramerem. I od tego czasu zaprasza skutecznie na Regaty Unity Line załogi niemieckie i duńskie. W tym roku to 13 jachtów z 52 żeglarzami. Będzie miał trudne zadanie, rywalizuje ze zdecydowanie większymi jachtami.

„Fayna”  z kpt. Krzysztofem Chodakowskim i załogą: Bogdanem Cherekiem i Janem Suchockim. Reprezentuja Jacht Klub Morski „Joseph Konrad” w Kołobrzegu, czyli współorganizatora Regat Unity Line. Kołobrzeg zawsze nas sympatycznie gościł, a jest na naszej trasie od początku regat.

„Zikade” z kpt. Wacławem Mikołajewskim i załogą; Arkadiuszem Waszakiem   reprezentują klub Roztoka Stepnica.

Załączam fotografie Franciszka Długajczyka, Tomka Turczyńskiego Marka Wilczka, Małgorzaty Myłki, Anny Kaźmierczak oraz nieznanych autorów fotografie „Nadira” (poprzednia nazw jachtu „Przodownik”) otrzymane od kpt. Wojciecha Jacobson.

Fotografie jachtów „Fayna” i „Zikade” nie zostały wykonane podczas Regat Unity Line. 

W kolejnych informacjach kolejne grupy naszych regat. Przesyłam pozdrowienia. Piotr Stelmarczyk tel 887166316.

    

     

 

 

 

 

 -------

 

Sprzedam jacht  CARINA

Cześć Piotrze mam prośbę chcę sprzedać swój jacht lub zamienić na jacht motorowy ,ponieważ nie mogę za bardzo pływać

pod żaglami. Jacht wyceniam na ok.15tyś.do negocjacji. Jacht typu Carina dł. 6 metrów, wbudowany silnik stacjonarny Penta Volvo, zapala na rozrusznik, ma instalację elektryczną, na wyposażeniu lodówka na gaz,12v,220v. Jacht jest zarejestrowany. Jacht robiłem pod kontem dla siebie,w poprzednim sezonie trochę próbowałem pływać. Wysyłam dwa zdjęcia. Jeśli będzie potrzeba wyślę więcej danych. Z pozdrowieniami Tadek.

Kontakt  Tadeusz Sadowski  tadeksad@tlen.pl   tel 693 028 625   Jacht znajduje się w pobliżu Karwi.

 

 

 

 

 

Partnerzy

                                                                           

 

partnerzy

        

    

 

 

 

 

 

 

---------------