Instrukcja Żeglugi
Dla grup ORC, Open, Samotników, KWR i Oldtimer
W regatach obowiązywać będą Przepisy Regatowe Żeglarstwa 2021-2024 WS, przepisy ORC, MPZZM (COLREG 1972), Instrukcja Żeglugi, Zawiadomienie o Regatach. W regatach stosowany będzie Dodatek T PRŻ.
Jacht, który nie opuszcza portu musi jak najszybciej powiadomić o tym komisję regatową. Jacht, który wycofa się z wyścigu musi powiadomić o tym komisję regatową najszybciej jak to możliwe lub zaraz po powrocie do portu.
Zmiany w Instrukcji Żeglugi będą ogłaszane w formie komunikatu co najmniej 2 godziny przed sygnałem startu wyścigu , z wyjątkiem, gdy zmiana taka dotyczy planu czasowego rozegrania wyścigu, wówczas musi ona być wywieszona do godziny 22:00 w dniu poprzedzającym dzień, w którym zmiana zacznie obowiązywać.
Komunikaty dotyczące procedury startowej będą podawane drogą radiową jednak należy traktować je jako pomocnicze. Znaki optyczne – flagi na maszcie statku komisji regatowej mają pierwszorzędne znaczenie.
Sygnały podawane na brzegu będą wywieszane na statku komisji regatowej. Gdy flaga AP jest podnoszona na brzegu, czas ‘1 minuty’ zostaje zastąpiony przez „nie wcześniej niż 60 minut”. Flaga AP nad H wystawiona na brzegu oznacza: „Jachtom nie wolno opuszczać portu. Czekaj na podanie dalszych instrukcji”. Zmienia to „Sygnały obowiązujące w wyścigu”- „Sygnały odroczenia”– „AP” i „AP nad H”.
Akwenem regat będzie Zatoka Pomorska, reda portu Świnoujście oraz reda portu Dziwnów w pobliżu boi „DZI”.
Planuje się rozegranie nie więcej niż 7 wyścigów. Planowany czas sygnału ostrzeżenia do pierwszego wyścigu w dniu:
15.08.2024 o godz. 11:10
16.08.2024 o godz. 11:10
17.08.2024 o godz. 10:10
Sygnałem ostrzeżenia będą flagi MKS:
„K” – klasy KWR
„Q” – klasy ORC
„O” – klasy OPEN I, OPEN II i OPEN III
„R” – klasy OPEN IV, Samotnicy i OLDTIMER
Sygnały mogą ulec zmianie po ustaleniu ostatecznej ilości grup po zakończeniu zgłoszeń. W takim wypadku zostanie to ogłoszone osobnym komunikatem oraz podczas odprawy przed wyścigami.
Warianty trasy wyścigów krótkich pokazane są w załączniku nr 1.
Każdego dnia regat podczas odprawy kapitanów zostaną podane warianty trasy, które będą obowiązywać danego dnia.
Wyścig na trasie Świnoujście – Dziwnów wyglądać będzie następująco:
START (okolice boi „KO5”) – boja rozprowadzająca na wiatr od linii startu – boja „DZI” (PB) – META.
Kierunek okrążania boi rozprowadzającej oznaczony będzie poprzez wywieszenie na statku komisji flagi koloru czerwonego lub zielonego przed rozpoczęciem procedury startowej.
Flaga czerwona oznacza: boję rozprowadzającą okrążamy zostawiając ją po lewej burcie.
Flaga zielona oznacza: boję rozprowadzającą okrążamy zostawiając ją po prawej burcie.
Start do wyścigu odbędzie się zgodnie z przepisem 26 PRŻ. Aby zawiadomić jachty, że wyścig wkrótce się rozpocznie, co najmniej pięć minut przed podaniem sygnału ostrzeżenia zostanie wystawiona flaga pomarańczowa wraz z pojedynczym sygnałem dźwiękowym.
Linia startu będzie przebiegać między boją pneumatyczną, a statkiem komisji regatowej.
Zamknięcie linii startu nastąpi 4 minuty po sygnale startu.
Otwarcie mety będzie sygnalizowane flagą niebieską na statku Komisji.
W wyścigach krótkich linia mety będzie przebiegać między boją pneumatyczną, a statkiem komisji regatowej.
W wyścigu na trasie Świnoujście – Dziwnów linia mety będzie przebiegać między boją pneumatyczną a wschodnią główką portu Dziwnów.
Kolejność jachtów w grupach ORC będzie ustalona na podstawie czasu skorygowanego obliczonego wg formuły PCS.
Kolejność jachtów w grupach KWR będzie ustalona na podstawie czasu skorygowanego obliczonego według wzoru CT = ET x KWR.
Punktacja w klasach będzie zgodna z dodatkiem A pkt. 4 PRŻ – system małych punktów.
Jachty zamierzające protestować zobowiązane są do poinformowania o swym zamiarze protestowania Komisję Sędziowską natychmiast po ukończeniu wyścigu.
Formularze protestowe są dostępne w biurze regat. Protesty muszą być składane w biurze przed upływem czasu protestowego na obowiązującym druku.
Czas składania protestów wynosi 60 minut po tym, jak ostatni jacht ukończył wyścig.
Kanał 77 UKF.
Sędzia Główny Regat Wojciech Denderski tel. +48 662 236 707..
Jacht jest indywidualnie odpowiedzialny za decyzję czy powinien wystartować lub czy powinien kontynuować udział w wyścigu. Wypełniając Zgłoszenie do Regat zawodnicy przyjmują całkowitą odpowiedzialność za siebie i za sprzęt na lądzie i na wodzie. Wszelkie czynności wykonane bądź niewykonane przez Organizatorów i Komisję Regatową nie zwalniają zawodników od odpowiedzialności za jakąkolwiek szkodę spowodowaną w stosunku do osób trzecich lub ich sprzętu.
Załącznik nr 1
Warianty tras wyścigów krótkich
WL START – BOJA 1 – BOJA 3 – BOJA 1 – BOJA 3 – META |
|
T1 START – BOJA 1 – BOJA 2 – BOJA 3 – META |
|
TWL START – BOJA 1 – BOJA 2 – BOJA 3 – BOJA 1 – BOJA 3 – META |